Friday, April 16, 2010

TENTANG BIDAN URUTKU...

Gara-gara terlalu perasan, diri gagah perkasa mendukung si Shashal petang tadi sebab tertidur di ruang tamu, tiba-tiba badan MM rasa macam tak sedap.... IRP pesan, weekend ni nampaknya MM kena pegi SPA lagi.... sesuatu yg paling MM malas untuk melakukan.



sekadar gambar hiasan untuk cuci mata..


MM tak berapa suka weekend yg sepatutnya dihabiskan untuk bersama cik abe dan anak-anak sekadar dihabiskan di tempat spa, kadang kalau bernasib baik tak la lama sangat menunggu (alamak!! baru teringat lupa plak mana aku simpan busines card tu)... kalau tak datang dgn appointment.... jawabnya kena beratur ler berjam-jam. Lokasi spa tu biarlah MM rahsiakan.... sebab dia pun tak pernah nak bagi MM ni diskaun walau dah berpuluh kali minta perkhidmatan kat situ... makin naik harga ada la...

Kalau ikutkan urutan tradisional kat kg memang jauh lebih memuaskan sebab Datin Mona tu walaupun dah berumur tapi masih kuat mengurut. (nama diubah suai takut kalau2 nenek tu marah plak kat cucu bau2 bacangnya ni mengglamerkan namanya kat blog)... Lama tak berurut dgn Datin Mona tu.... urutannya memang memuaskan hati, bukan je urut satu badan penuh tapi semua sekali ( termasuk la dalaman2 semua)... memang berasa. Tapi beratur memang panjang la.... kalau pagi2 kita sampai depan rumahnya, nampak motor berderet tu....jawabnya sampai t.hari la baru dpt turn.... memang hebat nenek tu.... dah byk jasanya pada org2 kg...

Bukannya MM tak pernah cuba berurut dengan bidan kat JB.... Ada jugak la yg sesuai tapi dah lost contact... masa kelahiran anak2 MM memang berurut dgn bidan kat JB ni je tapi sejak pindah randah terus hilang nombor. Yg baiknya mak bidan tu masa MM dlm pantang, seminggu la dia datang tolong mandikan baby... itulah kelebihan dia....siap dtg tumbukkan daun ubi utk mengatasi masalah penyusuan..(masalah bengkak yg lazim dialami oleh para ibu yg menyusukan).

Tu la... sapa2 yg ada skill mengurut tu baik teruskan bergiat cergas.... org kat bandar ni makin lama makin cepat penat, bukan mcm org2 kg yg rajin mengamalkan jamu, kadang perlu dimanjakan dengan urutan... mana tau kalau2 boleh bukak spa mcm kawan kitorang yg nama Sheeda tu....(sejak reunion raya tu terus tak pernah jumpa Sheeda)... Semoga terus berjaya Sheeda!











2 comments:

  1. ko nak urut tak ngan bidan bayi aku..siap sengkak lagiii!!

    ReplyDelete
  2. Doyok.. t.kasih di atas keprihatinan...tapi hari ni aku tak jadi pegi spa sbb pagi2 aku bangun dah sihat semula dah...mlm td aku tampal koyok.. ajaib kan..hehehe... jimat duit laki aku!

    Ha!!! Sengkak...dr semalam aku nk ingat perkataan tu...tp lupa.. tu la kat spa mana ada sengkak2 semua tu kan...nt klu dh desperate lg aku mintak no tepon bidan bayi ko plak, klu tak jauh dr rumah aku la.

    ReplyDelete

"Lisanmu adalah Syurga Nerakamu."
Komen anda adalah tanggungjawab anda sendiri. Admin blog tidak akan bertanggungjawab atas komen yg berbentuk umpatan atau kejian.