Monday, May 31, 2010

JALAN-JALAN CARI MAKAN ~ Restoran D'Tasik

MENGGEDIX lagi di hujung minggu....
kali ni ke UNITEN...
(konvokesyen yg I cakap semalam tu bukan di UNITEN)

Jika kami berkesempatan "menggedix" bersama family
selalunya tidak lupa singgah di Kajang ni...
untuk menikmati masakan di
restoran yg letaknya di kampus UNITEN
sebab memang masakannya sungguh lazat dan layanan mesra!!
Tasiknya mendamaikan...


sunyi sepi Uniten ni...
bagus la uoll ni... sibuk study maut
kat dalam bilik memasing ke?
dah 10 kali datang sini (anggaran je) tak
pernah I nampak kelibat student berkeliaran..
cuma nampak 2,3 org berjogging
kat tepi tasik je.. itu pun boleh dikira
dgn jari.... student UNITEN sila jelaskan..
apakah rahsianya yg membuatkan anda tak melepak?


kami datang awal... jika sebelah malam
selalunya akan dihidangkan dengan
"halwa telinga" dari kumpulan penyanyi
memainkan alunan muzik di restoran ini...

ikan kerapu 3 rasa.... tu la hari tu
asyik sebut2 ikan kerapu je....dah muncul plak...
lain kali nak kena sebut2 selalu apa yg kita hajatkan
supaya Allah makbulkan...


semuanya ini makanan favorite I.... tapi walaupun
lazat giler masakan ptg tu (lebih lazat dr masakan sebelum ni),
org kata kalau merasai hidangan yg lazat2 ni mertua lalu pun tak nampak...
tapi pada petang tu kena buat2 nampak la
sebab mereka bukan je lalu
MALAH sedang makan bersama...
you see betapa GEDIXnya I ni.......
depan mertua pun siap KLIK KLIK gambar2 ni kan?
Mengalah Maria Tunku Sabri pengacara Jalan2 Cari Makan....(eh now Sherina Chef Wan).


MasyaAllah... ini la yg paling sedap giler....
dah la Butter Prawn ni memang my favourite pun..pastu masak secukup rasa...
memang makan sampai licin...

Thanks kpd tukang masak yg memasak dgn penuh
penghayatan....



6 comments:

  1. mcm santai je mkn dekat tepi tasek..

    ReplyDelete
  2. MM memang sodap makan kat D'Tasik tu. Apasal tak calling2 klu x boleh Mummy merasa MM belanja ... hahahha.... 15 minit je dari rumah Mummy

    ReplyDelete
  3. sedapnya tgk gambar.. restoran tu mmg dlm uniten ek.. dekat ja ni ngn umah..heeee
    nk pi merasa laa

    ReplyDelete
  4. @HB ~ mmg santai dan mendamaikan..jauh dr hiruk pikuk kesesakan manusia.

    @Mummy ~ la ya ke Mummy? Waa seronoknyaa... lain kali boleh la kitorg reramai mintak Mummy belanja sambil tengok diorg menyanyi..

    @Linda ~ ha'a dlm Uniten..cuma tu la yg peliknya..mana peginya siswa/siswi diorg tak nmpk bayang...sivik betul diorg tu ya terperap je dlm bilik.

    ReplyDelete
  5. tolong2, saya sgt lapar sekarang....

    ReplyDelete
  6. Zul ~ restoran seafood depan TC tu tak kurang hebatnya..teringat2 akak sampai skrg

    ReplyDelete

Pasti anda terlalu terkesima kan baca entry saya ni
hingga malu2 nak tinggalkan komen.... hik hik...