Tuesday, June 8, 2010

DOA DARI SI KECIL.....


Haiiiiiiiiii.............. sesaja I gantikan header yg lama tu.....sbb Qistina complaint...... gambar lama tu "muka mama hijau........ heeeeee......" dia kata.. Ah... ikut je la kemahuan si kecil...

Petang ni rasa macam nak makan tempe goreng je la........ teringat aritu my SIL goreng...... Malam ni je la I buat, I nak hiris nipis2... plus tepung, plus ketumbar jintan, garam......... tapi yg pentingnya ialah sambal kicap mesti kena kaw2......

Anak I mesti tak suka tempe sebab berdarah campuran kononnya......... tapi I akan paksa jugak dia makan.... Asyik nak speghetti je Mama pun dah muak tau!!!

Cepatlah datang tempe goreng tu kepadaku..........orang kata, suami isteri instinct kuat...... kalau isteri nak sesuatu secara tak semena2 suami akan adakan walau kita tak bagitau dia......... harap2 sampailah doaku ini padanya...... amin. Nasib baik I cuma nak makan tempe.......

Macam budak2 kecik ni doanya cepat makbul....... I tengok anak2 I pun mcm tu, mungkin anak2 puan2 pun begitu........ mungkin sebab belum ada dosa la kot........I teringat aritu si Shahsal nampak le gambar fishball terpampang kat papaniklan entah utk produk apa tah.... kat tgh jalan...dia pun terliur gaknya terus merengek2..... "nak fishball....nak fishball.... mama nak fishballl."

Kitorg ckp........ mana ada jual fishball kt tgh2 jlnraya ni.......... entah mcm mana.......... tak tersangka2 kami pun lalu le satu kedai tu, nampak kedai makan baru bukak......kemilau2....... kami pun singgah ler....mmg bukan niat nak beli fishball pun kat situ, sebab kami ni memang malas nak ikutkan sgt kemahuan budak yg merepek2 ni, selama ni dia bukan peminat fishball pun........kdg nanti dah dapat bukannya makan sgt pun.......sekadar meninjau2 je kedai apa bendanya tu.....tapi rupa2nya dah memang rezeki si Shashal agaknya kan...plus dia berdoa2 dlm kereta bersungguh2... dapat jugak makan fishball kat situ......... restoran steamboat rupanya.

Begitulah ya puan2 tentang keajaiban doa budak kecik.... I nak bagi contoh2 lain mcm ingat2 lupa plak, ... tapi cuma tu la I pesan.........kalau dgn budak kecik ni kita jgn la suka cari pasal, kalau didoakannya kita yg bukan2 susah plak kita jadinya. Hahaha.... dulu my girl, Qistina masa umur 1 tahun lebih..... tiap kali I busy sebab memasak dan dia sibuk sgt nak menyusu badan, I cakap... "nanti la Dik.... mama nak masak dulu ni"....... then dia angkat tanggan berdoa....masa tu I mesti cuak dan mengalah. Haha.. mmg pandai dia nak physco mamanya........

Ok la puan2....... ingat nak mandi secepatnya..... byee...

5 comments:

  1. ha....Mofasad.... akak dah tukar dah..kalut lg tak? hehe

    ReplyDelete
  2. MM..

    haha,bijak bdk2 skrg ni..

    fav i tempe tu..i sllu rebut mkn tempe dgn ayah i.die sllu mkn byk..hahaha

    ReplyDelete
  3. Hai Mamarazzie... selamat kembali... ooo peminat tempe ya? I ni even berdarah jawa..bukan peminat tempe sgt sebenarnya...cuma ptg2 ni kan sejuk2 cuaca mendung sikit kt JB ni..rasa mcm tempe goreng tu memanggil2 je..

    ReplyDelete

Pasti anda terlalu terkesima kan baca entry saya ni
hingga malu2 nak tinggalkan komen.... hik hik...