Tuesday, June 15, 2010

MAKAN JE LA APA YANG ADA....

Status I pada hari ini ialah : gembira anak-anak ada di depan mata, sambil menghirup jus tomato dan biskut JACOBS ... nyum nyum... sambil memutihkan kulit terperap seharian di rumah..

.... dan akhirnya I dah dapat pun resepi yg sesuai untuk turi yg berbau aneh ni.... Mulanya nak ikut cadangan Mummy Gee, masak kerabu turi tapi takde kelapa plak.. itu la masalah yg berlaku semalam... tiada kelapa, santan pun tara.... so, turi tu akhirnya I masak pada hari ini dan resepinya ialah Turi Goreng Cincai.


sedap tau turi goreng ni....kat gambar memang le nampak tak comey, pucat je kan.... I nk makan dgn anak2 so no chili ya...jgn lupa pecahkan telur ke atasnya.... memang sedap..hilang bau anehnya tu.


ikan merah masak pindang... bukan kegemaranku sangat pindang2 ni...tapi sebab ada sambal belacan.... boleh la.. makan je la.. janji ada ikan di dalamnya.

Gambar sambal belacan tak payah publish la.... lupa nk snap tadi.. Ok..Layan plak gambar2 kat bawah ni..... tapi gmbr2 bawah ni bukan makan pada hari ni..... semuanya di Chicken Rice Shop beberapa hari lepas...

tak sangka Chicken Rice Shop ada menyediakan makanan favourite I ni...kalau I tau..... dah lama dah I selalu ke sana...... Gado-gado... resepi sila rujuk di entry yg lepas2...



apa benda nama dia ni? Lupa plak I...(kuih cawan la kot) nak buat sendiri tak susah la rasanya..
acuannya pun ada di kedai bakery aritu I nampak.. resepi tentu lebih kurang macam kuih goyang/kuih ross cuma bezanya ianya masin.. dan kena bubuh inti di dalamnya (lebih kurang inti popia je tu kan). Kalau kuih ross/goyang emak I memang selalu buat time raya tu...
emak panggil kuih ross tu sbg Kuih Pulau Pinang.


dah cuba dah call emak I untuk dapatkan resepi kuih ross ni, tapi panggilan tidak dijawab plak..
takpe.... mungkin emak I busy gi jemputan agaknya....sapa yg ada resepi kuih cawan tu silalah share...nanti kita terjah blognya ya..


2 comments:

  1. wah, semua nampak sedap la MM...ikan merah tu..

    ReplyDelete
  2. ya ke MumyShane.. entah ler..hari ni I rasa mcm menu ni tak mengancam sgt la..

    ReplyDelete

"Lisanmu adalah Syurga Nerakamu."
Komen anda adalah tanggungjawab anda sendiri. Admin blog tidak akan bertanggungjawab atas komen yg berbentuk umpatan atau kejian.