Friday, June 18, 2010

SARAPAN PIZZA KUKUS

Terlalu lama menangguhkan niat membuat PIZZA KUKUS, akhirnya hari ini berkesempatan membuatnya....


keadaan pizza sebelum dikukus..

kukus pun 1/2 jam je.... agak suspen juga pada mulanya sangkakan berair-air bila nampak cheese2 tu mencair....ingatkan air dari periuk pengukus tu dah menenggelamkan pizzaku yg gebu .. oittt suspen kejap..... ya la selama ni kan main bakar2 je... Memang gebu pizzaku....macam terkena SK11 (pinjam ayat2 Kakasma)

after beberapa minit dikeluarkan dari pengukus, ianya normal....cuma kulit pizza tidak seranggup pizza bakar... but ok la... not bad.



Dah sejuk dan stok dah licin baru teringat nak snap gmbr....... bagi sesiapa yg inginkan ianya ranggup, boleh la panggang kejap atas kuali bila dah sejuk dan cheese dan beku mcm ni.. biar ianya garing sedikit. I bercakap begini untuk mereka yg tiada oven... kalau ada oven tak payah la buat pizza kukus ni..

9 comments:

  1. sila la Fie.. jemput makan..ada lagi ni sekerat.

    ReplyDelete
  2. pertama kali dengar pizza kukus... bleh wat menu baru di pizza hut...huhh

    ReplyDelete
  3. Linda ~ your idea gak kan..

    Zul ~ tak pasti la boleh laku ke tak? Tp kami makan mmg licin je..janji mamanya yg masak.

    ReplyDelete
  4. sam, u memang pandai masak!nak pegi umah u la..hehe...

    ReplyDelete
  5. terror sgt tu takde la Sirna...just boleh la... as a mum menyediakan apa yg digemari oleh anak2.. nk dtg rumah I ya.. hehehe...silakan.

    ReplyDelete
  6. If kukus lebih dari 25minit dia jadi ape eh?

    ReplyDelete
  7. More than 25 minit? Sis kukus ni 30 minit = 1/2 jam pun... alhamdulillah, pizza masih ok.

    ReplyDelete

Terima kasih atas segala komen yg ditinggalkan... Puan Mirror akan membalas kunjungan anda bila berkelapangan.