Tuesday, July 20, 2010

KISAH SUSUK , URUT BADAN DAN MISTERI YG TERSEMBUNYI DI DALAMNYA

Sapa itu ari yg termiss menonton Al-Kulliyah bertajuk SUSUK ni??.  Tadi cari2 kat youtube ada plak......so tepek kejap kat sini utk mereka yang bertanya. Malam esok I delete balik sbb video2 ni semua membuat blog I lambat loading.

video telah didelete...SORRY... pegi je kat youtube cari tajuk AL-KULLIYAH - Susuk.

Malam ni kan, I tak buat apa sgt..... cuaca agak sejuk kat JB ni, mungkin sebab baru lepas hujan..... jadi malas nak aktif sgt kat dapur. Ada ubi dan keledek yang IRP bawa balik, Qistina macam merengek2 suruh I rebus... tapi I suruh dia makan roti je....... nasib baik dia nak plak sebab ada garlic butter kegemarannya tu kan. Esok je la I masakkan keria utk dia.

I bukan tak nak makan keledek.... I suka...bohong la kalau I dah lupa daratan......tapi u bayangkan je la keledek tu membawa angin je ke dlm badan kita. Dah la jamuku entah hilang ke mana sejak balik kg itu ari... tertinggal kat kg agaknya. Tak sanggup la I jadi macam itu ari....sampai terpaksa gi SPA berurut lagi... gara2 byk sgt makan keledek.... keria keledek, rebus keledek, masak lemak turi keledek...

Eh uoll, uoll ada pernah dengar tak?. Kalau kita mengurut orang kan, tak kira la suami ke anak ke, kita kena mintak duit upah at least 5 sen dari org itu sbg syarat???......... dgn harapan penyakit org tu tak berjangkit pada kita semula. Ada tak? Sungguh pelik pulak I mendengarnya. Dari semalam I memikirkannya bila kawan I kata I sakit2 badan ni sebab tak mintak upah 5 sen itu ari masa mengurut orang.  Petua apakah ini??.

Lagi satu perkara yg buat I ketawa mengenangkan cerita urut mengurut ni, ada la sorang makcik ni (saja je I pggl dia Makcik sebenarnya tak la tua mana pun...baya2 I je......sebab kalau kita sebut sbg "MINAH2" je kan org kata tak elok pulak kan... sebab Aminah adalah ibunda Rasullulah S.A.W.... gitu la pesanan puteriku.....u see anak I yg nasihat I........hehehe...I trima je nasihat dari sang anak sebab dia pun terima pesanan dari Ustazahnya.... T.kasih ya Ustazah..lepas ni kalau nak sebut nama pompuan, kita tulis la Bedah ke, Markonah ke, Sam ke.... I rela ).

Eh......tadi I nak crita apa ya pasal Makcik tu? Lupa plak.......oh pasal kata2 Makcik tu ler yg buat I gelihati....... ada ke dia  kata kalau dia urut org then dia sendawa2 itu maksudnya org yg diurut tu bela polong.........ohhh NONSENSE je makcik ni.....hahahahahahaa...nak gurau pun logik2 la sikit. Kalau mcm tu berapa ramai da ex-osmet kita  bela polong...sebab I tengok diorang pun selalu sendawa bila diurut.. ish.. nostalgia manis yg sukar dilupakan kisah rumah sewa itu.

Eh ok la...... I nak gosok baju budak2 ni.......... byeee...








8 comments:

  1. wahh..susuk..huhu..mcm2 jenis susuk ada..yg paling mahal, susuk berlian...

    makan keledek memang la sgt best..tpi betul la kata miss mirror sebab of course ada angin..

    kat sini pun cuaca sejuk je...

    ReplyDelete
  2. ADAH ~ hee ngeri la susuk ...menakutkan...sbb "penunggu" susuk tu akan mengganggu pemakai hingga hidup jd tak tenteram.

    ReplyDelete
  3. Lagi 2 minggu balik PS tu boleh la urut dgn bidan kg je Mummy..lagi berasa.

    ReplyDelete
  4. akak makan keledek goreng cicah sambal kicap memang sedap..pas tu angin..nak kentut bau

    keledek..hahaha...susuk nie memang mengerikan...orang kata klu orang yang pakai susuk nie tak makan sate..betul ker..?

    ReplyDelete
  5. dengarnya mcm tu la Zai...tak bleh mkn sate, tak bleh makan daun kelo, tak bleh makan pisang emas.....

    agak2nya alasan apa la ya diorg nk create klu org hidangkan makanan2 tu? ckp dh kenyang, puasa, tak bleh mkn daging nt high blood...ishh leceh la mcm tu kan.

    p/s : tetiba teringat kisah jiran I yg tanam daun kelo..ramai waris penanam susuk bila dah dkt nak meninggal dtg rumah dia petik daun tu.

    ReplyDelete
  6. mula2 mcm tak caye yg org urut2 tu sengaja kuarkan bunyi2 sendawa tu..tp bila i yg urut org, eh! btullah!! tapi i x bela polong ye.. :)

    ReplyDelete
  7. hahaha... Mak Dara TERDIVA..

    Don't worry... I percaya u tak bela polong.

    ReplyDelete

Pasti anda terlalu terkesima kan baca entry saya ni
hingga malu2 nak tinggalkan komen.... hik hik...