Wednesday, July 28, 2010

Macam ni la nasib kalau dah ramai peminat.......

Semalam bila COMEI cakap nak panggil bomba untuk buang sawang2 yg dia SENGAJA bela kt blognya tu.... terfikir I...... pagi tu pun I ada bergurau dgn my IRP untuk panggil bomba sebab nak buang "peminat2" yang buat rumah kat bumbung porch kami ni...

Tinggi bumbung ni...... 15 kaki agaknya.... Tak rela nak memanjat, tangga kami pun tak kan sampai....


dulu kecik2 boleh la......panjat pokok kopi......
(ehhh pokok kopi kami tinggi2 tau.. bukan yg rendang2 bercantas tu)
itu pun jatuh...

close up sikit... ada "istana" di celah2 kerangka bumbung ni...


Selalu sgt peminat I ni membuang najisnya merata-rata, paling bosan bila betul2 terkena tingkap kereta antik I tu......


Wahai "peminat setiaku"...... kenapa kau suka buat sarang kat rumah aku ha??


Entah lerr..........dah nasib...... ramai sgt "peminat"....... dah macam zoo dah rumah I ni....... Kekadang ada tupai, iguana.. nak kata ada semak.........tak pulak, org landskap tu selalu memangkas kebun sekangkang kera kami kt belakang rumah tu sebulan sekali.


8 comments:

  1. aduhai MM... kita ni kena la menghargai peminat kita.... ko ingat senang ke org nak minat kita...

    ReplyDelete
  2. ya la...nt aku hargai kewujudan "mereka" dgn buatkan sarang emas.

    ReplyDelete
  3. tamu @ peminat datang tak baik dihalau MMirror, kena layan dan bagi makan minum tu... heehe..tapi utk tempoh 3 hari je la..

    ReplyDelete
  4. cian dia kak....hutan banyak yang dah kena tebang tak tempat nak buat sarang...

    ReplyDelete
  5. Hehehe...Mummy ~ dah lebih dari 3 ari dah Mummy.. sib baik tau katak yg selalu terlompat2 kat korridor tu pandai pulak balik dan tak dtg2 lg.. ni masalah burung plak.

    Zai ~ kat perumahan akak ni sebelah dia hutan lagi...rumah akak jugak dia berkenan.. tu la yg peliknya tu.

    ReplyDelete
  6. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  7. Salam sis.. untung ada peminat bertamu..
    bolehlah dia tolong jaga kawasan rumah you.. mereka ni pun sentiasa mendo'akan penghuninya.. :)

    ReplyDelete
  8. W'salam Nora.. hopefully mcm tu la... thanks singgah.

    ReplyDelete

Pasti anda terlalu terkesima kan baca entry saya ni
hingga malu2 nak tinggalkan komen.... hik hik...