Monday, October 25, 2010

Janganlah Kahwini Lelaki "Gila" Tapi Kahwinilah Lelaki Yang Tergila-gilakan Anda...


Status I di FB baru-baru ini :

"Buat adik2 manis semua, temanku berpesan : " Kahwini dan Cintailah kepada lelaki yang mencintaimu bukan lelaki yang kamu cintai " : maksud dia... kahwinilah lelaki yg tergila2kan anda bukan yg anda gilakan...pasti anda akan bahagia.. Tip yg bagus utk anda... hehe.." ~ Puan Sam.

Post ini mendapat feedback yang agak meriah di wall I tapi tak mampu nak copy paste di sini... Ada yg setuju dan ada yang tidak.... Bagaimanapun I tertarik dgn beberapa komen kawan I iaitu di antaranya :


Puan A : jodoh di tangan Allah tapi kita berhak memilih, pinjaman semata pasangan kita, yang kekal abadi hanya Allah.. kasih, cinta boleh berubah2 terhadap manusia.. so cinta la Allah dan kahwin biar la kerana Allah... amacam Sam? ada gaya ustazah norbaya? hahahaha

Puan B : wah sam..berkobar2 tui..he.e..tapi aku rasa tak adil gak klu kawin ngan orang lelaki yang betul2 gilerkan kiter....kot kiter tak der hati langsung..wuih makan hati tuuu....abih tu klu dah kawin..ader lagi lelaki yang tergiler2 kan kiter lagi camtu..eh.e.

Tuan C : Tapi andainya satu hari tu, dia sembuh dari kegila2an nya... camne lak?

Puan Sam : hahaha... Tn C ~ masalah gak tu... itu dah mcm terkena mandrem je sampai boleh expired plak kegilaannya tu?


Suddenly tadi terbaca kat paper tentang KENCING (sorry... memang itu pun tajuk dia) KAT MUKA ISTERI LAFAZ TALAK..... Aduhaiiii..... tak nak komen banyak sebab terlalu menyentap perasaan....... Ya Allah.... apalah nak jadi.... Entahlah.... apakah dulu masa bercinta, si suami ni kurang " tergila2" kat si calon isterinya? Ataupun seperti yang Tuan C risaukan tu ada kebenaranya ??? (sila rujuk dailog Tuan C di atas).

Oh entahlah.... betul la spt kata Puan A : "pasangan kita pinjaman semata, yang kekal abadi hanya Allah.. kasih, cinta boleh berubah2 terhadap manusia."


KUALA LUMPUR: Hanya kerana masakannya tidak menepati selera, seorang isteri menerima deraan kejam dan tidak masuk akal apabila dibelasah, dicukur kepala hingga botak dan lebih mengaibkan, mukanya turut dikencing suaminya.

Dalam kejadian kira-kira jam 10 malam Khamis lalu itu, suami terbabit yang berusia lewat 30-an turut menceraikan isterinya dengan lafaz talak tiga ketika kencing ke atas mangsa.

Berita selanjutnya klik sini...


p/s : Don't Let Someone Become Your Everything Because When They're Gone You Have Nothing!!

5 comments:

  1. hi MM...

    sentap hokey kena pee kt muka..ya allah, kesian ex wife die.. :-(

    lelaki tergila kan kite?? hurm.. on certain point kalau die x terlalu obses xpe..ini kalau sgt2 obses kite akn jd rimas...lgsg nty kawin jd jeles ya amt tinggi mcm klcc..

    tp ok la, sbb kurang manis kalau perempuan yg ter gila kan lelaki...it is better kalau lelaki start dlu..sbb female i rase die boley cube utk blajar menyayangi..ha3, dh mcm motivator pon i ni..

    ReplyDelete
  2. MS BUBBLES ~ Wah! pandangan yg matang dari seorg remaja! Good! Tertarik dgn pendapat u.. lelaki yg terlalu TERGILA2 ni sudahnya nanti jd terlalu cemburu.... payah jugak tu kan?

    ReplyDelete
  3. hahaha,

    i remaja? kwn2 i sume dh jd mak org..tp xpe..hati i still remaja! yo...

    ha, kn ade kes2 rumah tangga yg jeles dasyhat2 tu..perrghh, jgn MM...kalau obses sgt pon juga ade masalah psychology jgak..ade drama melayu tu..die obses kt wife die, tuduh curang pastu die bunuh wife die tu dgn lelaki yg kuar dgn die..end up, consider gile jgak.

    obses giler2 nk kuar pon x boley..ape tah lg kerja! lame2 kite plak yg giler..
    lepas tu..lets say umur perempuan tu x panjang..lelaki yg obses tu, mule la nk bunuh diri ker, bt bnda pelik2...

    conclusion die tetap juga jadi gile..haaaa

    masyaallah...jauh kan dari kite semua!!!

    ReplyDelete
  4. setuju2....jangan carik orang yang kita gila tapi lelaki yang tergilakan kita...

    ReplyDelete
  5. MS BUBBLES ~ dasyat tu!! So, kesimpulannya... lakukan la solat isytiharah..

    ZAI ~ klu sama2 tergila2 tak pe la kan.. haha..

    ReplyDelete

Pasti anda terlalu terkesima kan baca entry saya ni
hingga malu2 nak tinggalkan komen.... hik hik...