Friday, November 5, 2010

Apa Beza Angan-angan dan Berangan?

Melepak je kat rumah? Bosan? Don't worry... bukan anda sorang yg begitu....sebab hari ni pun I tercongok je kat rumah (sejak balik dari kg hari tu memang tak ada keluar ke mana-mana langsung... aktiviti memutihkan kulit :P).

Best kan pada member-member kita yang sedang menunaikan ibadah haji di Tanah Suci sekarang ni. Sangat best.... tenang dan mendamaikan...


Biar I upload pix ni.... mudah-mudahan lambaian baitullah memanggil kami suami isteri ke sana untuk menunaikan rukun haji dan pulang bersama haji yang mabrur suatu hari nanti (kalau boleh biarlah tika umur kami masih muda ni... Angan2? Tak.... "DOA"..

Rakan hingusanku, si BB suruh I buat entry ini..... ANGAN-ANGAN DAN BERANGAN. I dah lama tak jenguk kamus dewan la BB untuk buat perbezaan antara keduanya.... selalu I rujuk pada wikipedia je.

Setelah puas menggogle... inilah hasilnya.....

1) "ANGAN-ANGAN ADALAH LANGKAH PERTAMA MENUJU KEJAYAAN" - menurut artikel tersebut.

2) Berangan adalah nama sebuah kampung di Brunei.

3) Berangan juga adalah nama sejenis pisang.

4) Angan-angan Mat Jenin ialah kisah seorang pemuda kampung yang mati akibat banyak berangan (mati jatuh dari pokok kelapa).

Itu je la BB yang aku jumpa buat setakat ni... Yang aku tau cuma lagu angan-angan nyanyian Raja Ema....

"Angan-angan... bila mencari pasangan
yang bakal jadi pilihan..... si hartawan.. (wuishhh dasyat)
angan-angan jejaka pilihan hati
punyai personaliti
segak tinggi... lalalalla"


Sebelum mengundur diri.... kalau ada sesiapa yang tengah berangan tu, jgn malu dan segan untuk menzahirkannya di ruangan komen di bawah... hari ni hari Jumaat, ada satu saat pada hari tu di mana Allah tidak menolak doa kita.... sila doa yang baik-baik ya.


Angan-angan I... nak honeymoon kali kedua di tempat mcm ni... Ameen...

5 comments:

  1. i'allah,
    i doa kan both of u..pegi menunai kan haji di usia muda.. byk advantages nye

    :-)

    teringat time parents i pegi hj dulu..tinggal i adik beradik.i still sekolah time tu..sgt besar responsible yg i pegang time tu..

    teringin juge bt entry pasal haji..tp i bz.. :-((

    ReplyDelete
  2. Thansk Ms. Bubbles.... ameen.

    Tak sabar nk tunggu entry u psl haji tu.. Busy eh? Busy klu dtg RM juta2 ok le tu...rezeki jgn ditolak...selagi masih muda ni.

    ReplyDelete
  3. Angan2 tu banyak kalau nk dilist kn.. yang pasti angan2 tahun ni macam byk yg xtertunai lg..huhuhuhu.. 2010 nk dekat hbs dh...kena bwk ke tahun depan plk..kekeke

    ReplyDelete
  4. Berangan sambil planning dan set yr goal and take action to achieve yr dreams.

    ReplyDelete
  5. Sofia - I pun...carry fwd je la jwbnya.

    Mamawana - thanks..usaha doa & tawakal.

    ReplyDelete

Pasti anda terlalu terkesima kan baca entry saya ni
hingga malu2 nak tinggalkan komen.... hik hik...