Sunday, November 7, 2010

Barulah gembira semula....

Dah glitteratti dah pun status Nuffnang I... baru la naik sikit income..hahaha.... alhamdulilah.... barulah kembali ceria untuk berblog...

Cepat je ya diorg buat tindakan... Actually they all belum reply pun surat I tu... tapi automatik dah ubah semula jadi glitteratti.... Thanks so much Datuk Nuff... Maybe semalam I dah buang semua lip lap yg kat bottom blog I ni kot... Itu kot yg diorg anggap I ibarat mencurangi.... Tapi tak pasti la tu.... sebab dlm masa yg sama I buang sekali blog berkembar I ni.... mungkin jugak "kecurangan" itu berlaku di sana.

Macam biasa..... hari ni I masih lagi memerap kat rumah.... jadi "kaunselor tak bertauliah" kpd teman-teman, berkongsi resepi, membalas kunjungan teman2 blogger.... itu je la aktiviti hari ni.

I pesan pada kawan I tadi.... jika kita SEDANG bermasalah... itu sudah cukup baik. Ada perkataan "SEDANG"...... itu bermakna masalah itu akan berakhir juga satu hari nanti... TAPI jika kita dlm keadaan "AKAN bermasalah".. itu yg sepatutnya paling merisaukan.

So, puan-puan..... anda SEDANG bersedih? Don't worry..... tiap kesedihan akan berakhir dengan kegembiraan...percayalah... tidak hari ini maybe esok kegembiraan itu akan menjelma.

Pernah tak uoll berjumpa situasi ini :

1) "Aku dah rasa dah semua yg diorg alami tu..... Aku dah rasa betapa pahitnya... Syukurlah akhirnya aku bahagia sekarang"

2) "Dulu masa aku mula-mula nak hidup... memang perit... ramai orang memandang rendah pada aku masa tu... tak sangka aku boleh lalui semua itu... macam tak percaya je"

Apa pendapat uoll bila dengar macam tu.... macam release je kan.... sebab orang tu SUDAH mengalami keperitan itu sedang anda pula dlm proses melaluinya.

Semalam terbaca satu blogger tu menulis... dulu tika remajanya beliau selalu dihina oleh rakan-rakan sekelasnya kerana rupanya buruk, hitam dan gemuk... sekarang tidak lagi.. sebaliknya orang selalu memuji kecantikannya dan ilmunya yang tinggi setelah beliau berhempas pulas memperbaiki diri dan menambah ilmu di dada.

So, moralnya di sini ialah..... sesuatu yg kita alami sebenarnya tidak bersifat kekal... bergembiralah jika anda SEDANG ditimpa masalah... kerana sampai masanya ianya akan sirna juga..... ok.. enjoyysssss!!!!

3 comments:

  1. "orang selalu memuji kecantikannya dan ilmunya yang tinggi" ~ harap2 bukan ilmu hitam kanns.. uhuhu

    ReplyDelete
  2. ha seb baek dah kembali..agaknya tersalah tengok kot mm, tu tertukar sekejap kan...

    ReplyDelete
  3. EN. ME - hahahaha...betul3...harap2 bukan ilmu hitam yg dipandang mulia..

    HANY - alhamdulilah.. maybe ada hubungkait dgn link2 yg I masukkn 2,3 hari lepas kot.

    ReplyDelete

"Lisanmu adalah Syurga Nerakamu."
Komen anda adalah tanggungjawab anda sendiri. Admin blog tidak akan bertanggungjawab atas komen yg berbentuk umpatan atau kejian.