Saturday, December 11, 2010

Bayangkan yang indah-indah...

Terbaca tadi....

* Pening jika makan ayam Belanda - info

Ayam Belanda mengandungi sejenis asid amino perlu yang dikenali sebagai triptofan. Triptofan terlibat dalam pengawalan tidur dan perasaan seseorang. Akan tetapi, asid amino dalam ayam Belanda tidaklah sebanyak yang terdapat dalam ayam atau daging kisar ~ kredit kpd : blog ini.

Back to the tajuk....

Actually... tengah mengumpul kekuatan ni sebab terpaksa masak 2 ketul ayam belanda. Ayam belanda ke nama dia yang kepak dia sebesar tangan I tu? Ingat nak masak ayam masak merah je la nanti. Pastu... untuk diri I sendiri... I goreng je daging.

I tak la jadi pening bila makan ayam tu spt info di atas.... cuma.....tak tertelan je bila membayangkan ayam tu besar sgt. Pernah dulu I masak, semua kaum kerabat I sanggup jadi vegetarian sebab tak rela memakan ayam sebesar itu. Agaknya terbayangkan saat-saat ayam tu masa dlm keadaan hidup kot..

Hmm.... untuk itu... sekarang ni I sedang membayangkan yang indah2... spt gambar-gambar ini... hopefully akan mengubah fikiran I...




Ya Allah... bangkitkanlah selera untukku makan ayam-ayam itu nanti. Amin...




3 comments:

  1. sedapke ayam belanda ni??tak sanggup nak makan bila teringat kepala mr bean masuk dalam ayam belanda tu..

    ReplyDelete
  2. tak pernah makan ayam belanda.tapi 2 pic tu betul macam sedap jer..

    ReplyDelete
  3. Nafisa - rasa dia sama je mcm ayam biasa cuma saiz je besar.

    MomyShane ~ sedap kerabu tu kan..

    ReplyDelete

Pasti anda terlalu terkesima kan baca entry saya ni
hingga malu2 nak tinggalkan komen.... hik hik...