Friday, December 10, 2010

PELUANG PERNIAGAAN UNTUK ANDA DI JOHOR BAHRU

Assalamualaikum semua!!! Apa khabar?


Sebelum tu.. layan dulu gambar-gambar ini. Gambar-gambar berikut adalah hasil lawatan sambil belajar saya ke kilang madu di Aussie tempohari...

berikut antara peralatan-peralatan semasa pemprosesan madu lebah..





Sebagai memenuhi permintaan rakan blogger saya, Puan Zarisma dari Hannover, Germany.. (sebagaimana komen di bawah), hari ni saya kepilkan beberapa kelebihan meminum Madu. Thanks di atas pertanyaan anda... soalan yang baik!




Iklan Jap..


Sapa2 berminat untuk menjadi agen CORELLE area Johor Bahru....  sila roger2 I ye..  missmirror@ymail.com

Tapi terhad untuk 3 org sahaja...




*****************************************************************

Berikut adalah Antara Kelebihan-kelebihan Bagi Peminum Madu

Sangat baik bagi mereka yang takut gemuk....



1)"One glass of warm water taken with two teaspoons of honey and 1 teaspoon of lemon juice in the eary morning reduces fat and purifies blood.
Satu gelas air suam yang diambil dengan dua sudu teh madu dan 1 sudu teh jus lemon pada pagi hari mengurangkan lemak dan membersihkan darah."

2)"For skin rashes, burns and abrasions, apply a small amount of raw honey lightly over the affected area. You may cover it with a dressing or a dusting of cornstarch to reduce any stickness and to keep the area dry.
Untuk ruam kulit, luka terbakar dan melecet, gunakan sedikit madu di kawasan yang terkena. Anda boleh menutupnya dengan serbuk tepung jagung untuk mengurangkan stickness untuk menjaga kawasan kering."

3)"Spread a thin layer of honey on your face, let it sit for five minutes, and then rinse it off to get a super smooth skin.
Tepekkan lapisan tipis madu di wajah anda, biarkan di situ selama lima minit, kemudian bilas untuk mendapatkan kulit yang halus lagi gebu."

4)"Honey is a very good antioxidant that restores damaged skin and gives you soft, young looking skin. Dark honeys are said to have more antioxidants. Honey and beeswax are used in the beauty industry to soften and heal skin tissue and to help attract moisture to the skin. Try moisturizers that have a honey content in them.(wah! bestnyaa!!)
Madu adalah antioksidan yang sangat baik yang mengembalikan kerosakan kulit dan menjadikan kulit anda lembut serta akan kelihatan muda remaja. Wah! Madu gelap yang hitam ini dikatakan mempunyai lebih banyak antioksidan. Madu dan lilin lebah digunakan dalam industri kecantikan untuk melembutkan dan menyembuhkan jaringan kulit dan untuk membantu menarik kelembapan pada kulit. Cubalah pelembab yang mengandungi kandungan madu di dalamnya . Anda akan lihat perbezaannya."
5) "Honey cures hiccups.
Madu ubat sendu."
6) "Honey is loaded with fructose which speeds up the metabolism of alcohol. (ni bagi non muslim yang suka meminum minuman keras).
Madu yang sarat dengan fruktosa yang mempercepat metabolisme alkohol. "

7) "Gargle with honey to soothe a sore throat and prevent coughing attacks.
Kumur dengan madu untuk mengurangkan sakit tekak dan mencegah serangan batuk."

AWAS : Berhati-hatilah dengan madu tiruan. Memanglah harga sangat murah tetapi Madu tiruan telah dicampurkan dengan bahan kimia yang boleh mengakibatkan masalah organ dalaman seperti buah pinggang, hati dan jantung.




13 comments:

  1. Kami sentiasa mendoakan kejayaan kamu.

    ReplyDelete
  2. Zarisma ~ sama2... Thanks juga utk u kerana bertanya..

    ReplyDelete
  3. MM

    ayu agak hairan..kalu minum sure ayu demam...
    sangkakan sebab tiruan,,,,so minta ayah ayu belikan madu asli..sbb dia drive bas..akhirnya dapat..

    ler, tetap tekak mcm ada bola..hasinya..ayu demam.....tak tahu kenapa..
    tolong jelaskan,..nak ramping jugak

    ReplyDelete
  4. ya ke Ayu? Nanti akak tanya consultant akak ya.

    ReplyDelete
  5. ET ~ insyaAllah nanti kami akan kembangkan lagi hingga ke seluruh tanahair.. tgh dlm proses perbincangan lagi.

    ReplyDelete
  6. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  7. memang banyak khasiat madu.tq 4 sharing ya.kat jb??gud luck ya miss mirror

    ReplyDelete
  8. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  9. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete

Pasti anda terlalu terkesima kan baca entry saya ni
hingga malu2 nak tinggalkan komen.... hik hik...