Sunday, December 12, 2010

Cinta Pertama Amat Bermakna Bagi Lelaki?


Sebenarnya I sangat teruja bila si Puteri Cahaya yang menyambut birthdaynya semalam tag I untuk join satu contest cerpen.



Tapi.... idea tak mai langsung la sekarang ni.. lain la di zmn2 angau. Orang angau selalunya macam-macam yang ingin dizahirkan .... tentang kekecewaan lah... air mata.....rindu berjauhan dan macam-macam lagi.... semua dituliskan dengan bahasa-bahasa yang puitis yg dtg secara tak semena2.


Eh tapi....sapa kata I tak pernah menulis.... cuba tengok ni!!!.








Biar I petik sedikit apa yang telah I tulis di dalam "cerpen" kekecewaan ni... hahahaha... kecewa konon! Gedix kan? Kalau tak kerana kecewa... tak de mananya sanggup menulis cerpen berjela-jela macam ni.... takde skill langsung! Nak menulis cerpen jadi novel... berchapter2 plak...



"Sebenarnya bagi lelaki, cinta pertama itu adalah segala-galanya. Apabila ia telah menghadapi kegagalan cinta pertama. Kegagalan kali yang seterusnya tidak sedikit pun memberikan apa-apa makna"~ kata hero di dalam cerpen di atas.

Siapakah heronya? Biarlah rahsia... kwang kwang kwang.... Yang pasti... kerana kata-kata inilah hati aku tergores, terhempas ke batu, hancur luluh.....(cehhh konon! Sesaja je lebih2 ni).. lalu keputusan nekad kubuat tanpa menoleh lagi...pergi la kau pada cinta pertama kau tu! (kata hati aku pada masa tu....dan mengucapkan selamat tinggal).



Kadang-kadang.. lebih baik melepaskan si dia yang menemani kita hampir setiap hari, namun hatinya masih terawang2 di masa lalu.... :'(


Apakah benar Cinta Pertama itu terlalu bermakna... hingga kalau kita bukan cinta pertamanya mereka tak akan rasa apa2 kehilangan kita???? Jawab dikkkk... jawab....


"Being someone's first love is great but to be their last is beyond perfect... "




4 comments:

  1. cinta pertama memang bermakna. tapi, cinta lelaki itu yang seterusnya akan lagi bermakna jika si dia hebat dlm mencuri hati lelaki tu. lelaki itu sure angau. ;)

    ReplyDelete
  2. NAZRY ~ nice comment! Wow! Moga jd tip kpd gadis2/isteri2 di luar sana utk mencuri hati pasangan memasing.

    ReplyDelete
  3. hingga saat ini, si dia tak pernah lupakan ayu..

    hanya akal fikiran membantutkan segalanya...

    pernah dia sms katakan..hanya ayu dihatinya..

    agak terharu, tapi itu kebenaran yang ayu rasa tak ada kesudahan..

    alhamdullilah, en zalie segalanya...ayu pun dah lama buang namanya jauh2 walaupun si dia masih mengharap..

    ReplyDelete
  4. haha.. Ayu. Jadi itu bermakna... betullah statement "hero" dlm cerpen Akak tadi? Sib baik la Akak tak berjodoh dgn si dia...klu tak...susah la Akak mendpt tempat di hatinya.

    Anyway, Thanks Ayu berkongsi cerita...cerita termahal tu..tak mampu akak nak bayar royalti. :D

    ReplyDelete

Pasti anda terlalu terkesima kan baca entry saya ni
hingga malu2 nak tinggalkan komen.... hik hik...