Saturday, January 1, 2011

Entry Sulung 2011


Kami pesan dgn anak dara kami, Ain.....

"Bila dah sekolah menengah ni, kalau dilantik apa2 jawatan di sekolah, jgn berlagak, memory manusia ni bila dah meningkat remaja, mereka akan ingat apa yg kita buat sampai ke tua". Maksud kami di sini, memory yang terburuk.

Serious.... sampai sekarang I masih teringat lagi ke"berlagak"kan seorang AJK yang telah membuat I didenda pungut sampah di malam-malam buta keliling asrama hanya semata-mata kesalahan I yg tak sebesar mana... (Cehhhhh bila lagi nak membela diri sendiri kan).




Justeru itu, adik-adik cumil...senang cerita, mcm gini je la... jangan mudah berburuk sangka dgn orang tanpa menyelami permasalahan org itu, memang la wajib kita menegur perbuatan2nya yg mungkin anda anggap keterlaluan tetapi teguran tu biarlah berhemah.... jgn sampai mengeluarkan kata-kata yg dia sukar lupakan sepanjang hayatnya...

Menurut kajian I :

1) 30% yg banyak mengata orang, akhirnya terjadi pada dirinya sendiri
2) 70% yg sering dikata... telah menemui hidayah dari-Nya
3) 10% - statik = dari kecik memang dah baik sampai ke tua pun baik... aku ler tuh ;D keh keh keh... :P ....... sila jgn percaya!

(jgn percaya statistik ini... ianya hanyalah kajian secara rawak tanpa calculator).


Dengarnya si Fasha Sanda dah tak nak seksi lagi tahun 2011, ada terbaca tak tadi? Alhamdulilah.... termakbul dah doa aku... lol...... Bleh percaya ke I mendoakan diri dia? :D...

Tirai 2011 ini juga dikejutkan I dengan kisah penghijrahan sorang kawan lama I.... yg dulunya rugged, seksi meksi..... dah bertudung ala Noor Kumalasari... terkejut I seketika. Siapa sangka awek gedix yg sering bertukar kaler rambut itu akhirnya menemui " jalan pulang"...

Moral of the story...... "Nak meluat dgn orang, biarlah berpada-pada... entah-entah di sisi Allah dia jauh lebih mulia dari diri kita".

Sebenarnya I masih lagi pelik dengan orang yang bencikan awek Khairul Fahmi Che Mat sampai bukak fanpage kat FB tu.... tak pepasal awek tak berdosa tu makin meningkat plak followernya.... hari ni je dah 6ribu lebih.... wah! bertuahnya jadi orang yg dibenci orang awek pemain bolasepak terkenal niii.

Oleh itu... marilah pakat raramai bencikan saya.... marilah.... marilah!!! :D......... Bukaklah fanpage!!! lol.....

8 comments:

  1. MM, selamat tahun baru 2011.

    heheh, hany masih tidak melahirkan entri sulong 2011. entri terakhir hany pun MZ yang buat...hohoho apakah petanda MZ akan rajin berblog lepas ni...huhuhu...

    ReplyDelete
  2. suka baca entry kali ini...

    kesian awek Khairul Fahmi. xder kerja diorang ni...

    ReplyDelete
  3. Hany - thanks...oo entry last tu yr MZ yg tulis? Haha... Loving betul pasangan ni... sehati sejiwa. Moga berkekalan hendaknya.

    Kengkawan - thanks.. mmg mcm tu la bila dah bercinta dgn org popular, byk cabarannya.

    ReplyDelete
  4. Terima kasih Mama.. Selamat Tahun Baru juga buat Mama.. moga makin ceria2 kita ;D

    ReplyDelete
  5. salam tahun baru MM..

    1 day 2011 i demam..sob2, maybe semalam berembun kot,

    opps sori..i bukan pegi countdown pon, i pergi try snap fireworks..hahaha..

    kenape nak benci gf khairul fahmi tu? i tak phm..i rase bdk tu rileks je, tak diva pon..

    ReplyDelete
  6. MS BUBBLES ~ laaa demam.. rajin2 mkn ubat. Ya la.. si gf Khairul tu tak nmpk gedik pun I tengok.. :)

    FATIMA ~ Happy New Year utk u juga. Thanks :)

    ReplyDelete

Pasti anda terlalu terkesima kan baca entry saya ni
hingga malu2 nak tinggalkan komen.... hik hik...