Tuesday, February 1, 2011

Entry Sedih Di Malam Yg Sepi

Banjir di Segamat.. (diupload pix ni atas permintaan
seseorang.. maybe nk blk kg kot)


pix credit kpd Yatie


Banjir di Kashmirku... (ini kg I yg tercinta)



pix credit kpd Lanique



Oh sedihnya..... kakak I, Ustazah S.A pun menurut MS tadi dah terpaksa berpindah ke rumah emak kami, maksudnya dah banjir sgt ler tu. Rumah Emak kami, nak kata kat atas bukit........ tak la juga... tapi dah takdir... memang jarang dilanda banjir yg teruk.

Masa kecik-kecik dulu, siap boleh jelous lagi bila kengkawan bercerita keadaan rumah mereka dilanda banjir yg dalam... boleh berswimming2 kata mereka (teruk kan I.. boleh jelous2 plak....hehe). Bagi kanak-kanak.... banjir bagaikan satu pesta. Malam siang ditemani bunyi suara katak bersahut-sahutan..... rasa sungguh mendamaikan ketika itu. Bagi orang-orang tua pula, sudah pasti ianya mimpi ngeri yg paling ditakuti... hilang sumber rezeki (menoreh).

Semoga banjir kali ini tidak terus berlarutan...kasihan org2 kampungku itu. JB waktu ini kembali cerah dan ini bermaksud, niat I untuk bermain jetski depan rumah hanyalah tinggal impian :P (sila jgn percaya).


p/s : tapi paling sedih bila mendengar berita tentang nasib pelajar2 kita di Mesir di Buletin Utama TV3 tadi.... kesian kan... mereka tak diberi makanan...kita kat sini ni kalau banjir sekali pun nasib jugak ada ubi kayu..... semoga Allah melindungi mereka. Amin








12 comments:

  1. erius nak kata..
    pagi-etang ayu di johor..mmg panas...rasa macam nak balik umah cepat2 nak sidai pakaian.

    tapi..sampai di simpang f taib andak..hujan lebat..adeh...

    kak, ayu doakan kampung kak di segamat surut dgn segera..insyallah.

    ReplyDelete
  2. AYU - kg Akak bukan kt Segamat.. pix banjir Segamat tu Akak upload sbb tadi ada org bertanya keadaan laluan di sana. Kg akak yg pix bwh tu..."Kashmirku" - kg Dato' Sosilawati.

    ReplyDelete
  3. johor banjir rupanye. Freaky langsung taktau

    ReplyDelete
  4. uhhh..segamat dah banjir...mesti hujan turun 3@4 hari tak berhenti2 nie...

    hope la pelajar mesir kat sana semuanya selamat...aminnn

    ReplyDelete
  5. uhhh..segamat dah banjir...mesti hujan turun 3@4 hari tak berhenti2 nie...

    hope la pelajar mesir kat sana semuanya selamat...aminnn

    ReplyDelete
  6. FREAKY - sbb tu la Sis bgtau ni... :)

    ADAH - ha'a... mcm tak sangka je pulak kan.

    ReplyDelete
  7. Kesian tgk mangsa banjir habis harta benda nak buat apa pon tak boleh.
    Bersabarlah!!!

    ReplyDelete
  8. JS - sebab tu la org2 kg I, kebanyakan mereka membina rumah yg bertiang tinggi.

    ReplyDelete
  9. banjir dah sampai johor...ari tu smpat la rasa banjir kat alor setar. wlaupon umah xkna masa tu, siksa nk beli barg mkn mmg terasa. sblom smpat masuk kampung sy, sempat meredah air bah(banjir) dulu. klu pakai keta rendah, abisla

    ReplyDelete
  10. Naddy - seksanyaa.. smpi mcm tu sekali. Org2 dulu kala, guna sampan klu nk keluar ke pekan beli brg. Tak tau la skrg ni diorg mcm mana.

    ReplyDelete
  11. sedey2.....aku nak blk kg ari ni tp terpaksa dibatalkan...anak2 mengaruk sbb dia kata boleh naik boat..

    hehehe....naik boat bole tp ada ke boat nak bawak aku satu family, khas utk aku...

    ReplyDelete
  12. la siannya BB... takpe la.. ckp kt bebudak tu...tunggu la air surut nt baru blk. Kami pun tak dpt blk CNY ni...atas sebab2 lain.

    ReplyDelete

Pasti anda terlalu terkesima kan baca entry saya ni
hingga malu2 nak tinggalkan komen.... hik hik...