Thursday, February 10, 2011

Wahai Teman-teman semua... marilah kita......


Berikut adalalah tanda sokongan saya pada kempen-kempen yang dianjurkan oleh rakan blogger baru-baru ini:

Kempen Anti Hari Valentine :

Tak mahu menulis dgn lebih pjg.... Sila baca sendiri
Hukum meraikan hari valentine - rujuk sini.

Kempen Makan Telur Yang Berbasuh

Sebenarnya terbaca kat blog Dr. Sirna tadi (beliau tak sebut pun benda ni sebagai kempen... I je yg sesaja yg nk buat kempen haha.... sbb dah ramai yg komplen).

Wahai peniaga-peniaga restoran dan apa-apa juga peniaga makanan yg menggunakan telur, silalah basuh telur-telur sebelum digunakan.... sedar tak benda tu sgt menggelikan? Hanya orang2 yg pernah membesar bersama ayam itik macam kami ni je yg dpt membayangkan betapa eak ayam itu sgtlahhhhhhh................ dot dot dot.


Ha... kan comey kalau telur berbasuh
macam ni.
( bunga pahar - pix dr google)

p/s : Anda semua blogger2 terpelajar.... sudah pasti dah tahu ttg hukum hakam perkara2 di atas bukan? Sekadar entry untuk renungan semula. Kot2 la terlupa...

2 comments:

  1. MM, hany pun basuh gak telur, siap ngn sabun hahaha ngengada tak. membe yg bgtahu psl basuh telur ni. MZ pelik je kenapa nak kena basuh..huhuhu

    ReplyDelete
  2. HANY - utk memperjelaskan hukum kita boleh baca di :
    http://www.bicaramuslim.com/bicara7/viewtopic.php?p=100656&sid=

    I pun klu terlebih rajin, basuh telur guna glo.

    ReplyDelete

Pasti anda terlalu terkesima kan baca entry saya ni
hingga malu2 nak tinggalkan komen.... hik hik...