Thursday, March 17, 2011

Menghadapi Suami Suka Memancing...

"Bagaimana menghadapi suami yg suka memancing?"  - itulah soalan yg digoogle search ke blog I hari ni.. dan ini pada pendapat I..

Sebenarnya puan, perkara yg u harus lakukan ialah biarkan je dia memancing.... suka ati dia nak mancing siang malam pagi petang...nak ke laut, ke pantai, ke parit, tidur berbantalkan ikan.... lama-lama kan... dia akan jemu. Tapi kena bersabar sikit la.. untuk sampai ke tahap jemu tu maybe memakan masa yg agak lama. Sedangkan ada suami yg bercinta sakan dgn pompuan lain pun bila tiba masanya mereka akan datang tahap jemu... ini kan pulak sekadar memancing.... What's the big deal? Don't have a cow ---> 


Miss Mirror boleh la ckp mcm tu, tak kena kat batang idung dia? Eh sapa kata.....my IRP pun dulu suka memancing,  ada waktu-waktunya  bawak kami sekali... sampai berjam2 la kami dgn bawak anak2 tido kat tepi kolam.  (Masa tu  anak sulong I kecik lagi). Tumpang enjoy gak la walaupun terpaksa bersun burn. Yg bestnya kami selalu dpt makan ikan fresh... kan best tu!!!

Pendek kata Puan.. biarkan je la dgn hobi dia tu.. kita org pompuan ni pun ada hobi kita gak kan...

p/s : Sentiasa percaya di dalam hati bahawa suami anda tidak akan pernah jemu dgn anda. ;D

Itu je la yg boleh I katakan...

I tgh sibuk menunggu lepat labu I bersauna ni.. then sambil2 tu mencuci mata tengok gambar2 skirt cantik2..




Cantik skirt ni kan?.     I ada.... tapi tak la berwarna-warni macam ni, kalau berminat boleh jenguk sini.

Apam gebu khas untuk si Ain - yg kononnya tak nak makan lepat labu. Tapi bila I dah siapkan adunan lepat yg berintikan kelapa itu, terliur plak dia...





menunggu turn untuk "sauna".


Ok la.. itu je utk kali ni.... daaaaah!!

16 comments:

  1. suka skirt tuuu !
    dah lama mengidam nak skirt cenggitu :)

    ReplyDelete
  2. setuju dgn miss mirror.. suami sy pun kaki mancing.. tapi mungkin dah jemu.. sebab joran tu terparking je belakang peti ais.

    ReplyDelete
  3. err.. sebenarnya lagi better suami kaki memancing daripada suami kaki perempuan..
    even dia kaki pancing.. tapi dia tetap sayangkan kita. insyaAllah..

    tu pendapat cik pulau la.. (ceehhh.. bajet macam dah kawen je bg pendapat cmtu.. hahah..)

    ^^,

    ReplyDelete
  4. suami ske memancing ikan xpe.
    jgn pncing pmuan suda la kn.. haha

    ReplyDelete
  5. AISHAH Ratu - yey!!! Kita telah berjaya kan ;).. hi five!!!

    ReplyDelete
  6. CIK PULAU - setuju 100%... nt kawin cari boy yg kaki pancing ya ;)

    ReplyDelete
  7. WUNNY - jgn dua dua sekali sudah la kan.. pening isteri mereka.

    ReplyDelete
  8. walaupun xkawen lagi, tp sy suka kat p/s tu :p

    ReplyDelete
  9. bagus juga suami kaki pancing kan miss mirror coz kita dpt makan ikan fresh.
    *sedapnya hidangan tu miss mirror, sesuai sangat utk minum petang

    ReplyDelete
  10. WIN - klu dapat siakap ke kerapu ke mmg berbaloi... bagus makan ikan2 fresh ni.. bagus utk otak.

    ReplyDelete
  11. Saya Afi - thanks kerana suka.. :D Nanti dah kawin praktikkan ya.

    ReplyDelete
  12. cantiknya skirt tu.naseb baik bf saya tak suka memancing :)

    ReplyDelete
  13. sy akui dulu sy penah curang dengan awek sy tp skg dh bertunang..yg musykilnye sy memang dah tinggalkan segala2nya..sy dah x melepak dgn kwn2 mcm dlu x pergi jamming lg apa lg nk duduk minum skejap dgn kwn tu pon kalo time keje je la.jadi bila sy dh tinggalkn segalanya sy hanya memancing je..bab pk pompuan memang sy dah jemu..sampai bila nk curang je umur dh berusia nk berumah tangga itu la nasihat yg sy bg dlm diri sy..setakat ni Alhamdulillah memang sy langsung xde nk tgk2 pompuan tegur2 pompuan apa lg ada no fon pompuan,xde melepak lama2 dgn kwn xde pergi jamming lg xde nk buat bkn2 la..ni bukan tanam tebu di bibir tp memang diri sy yg sy ceritakan..tp si isteri tetap musykil je kt sy..sy cuma ckp awk suruh sy berubah jgn buat itu buat ini lg tp bila sy berubah awk masih lg ungkit kisah silam sy sedangkan sy x pernah usik kisah silam awk..kalo camni sy berubah pon xguna,xkan sampai ke tua awk nk ckp benda yg sama je..betul x? skg bila sy minat memancing,dia pulak x suka sy mincing..katanya suami isteri boleh becerai la bila laki mancing,padahal sy hny mancing dkt je dan x pernah la x balik seharian..paling lama pon dari lepas zohor hingga sebelum maghrib..hr2 biasa cuma lepas asar dan sbelum mghrib,..jd mcm mana sy nk buat ye? adakah dia jenis buruk sangka kt sy? nk kata isteri ni kalo laki dah buat hal memang dah susah nk percaya ponx boleh jgk,xsampai bila dia nk fikir kita mcm tu kn? yg jadi tersiksanya sy la..nk ckp ape pon x boleh...sedih giler..nk tinggal syg..nk di telan pahit je dok pendam..nk lawn betekak kang nt dia jenis kua x nk balik merajuk..adoi susah sgt..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bersabar ye... selagi ada cemburu, itu tandanya isteri sayang. Tak boleh ke bawak sekali isteri pegi sama2 memancing?. Tentu hilang prasangka dia bila pernah bwk sekali dua.

      Delete

Pasti anda terlalu terkesima kan baca entry saya ni
hingga malu2 nak tinggalkan komen.... hik hik...