Thursday, April 28, 2011

Entry Sebelum Memasak...




Hasil menyoping bahan2 kuih di Giant arini. Apa dalam tu? Acuan karipap, pewarna2, plastik pembungkus aiskrim Malaysia (susah nak jumpa, tu yg beli), tupperware dan lain2 lagi...

Giantt......Sampai ati you tak jual nozzle yang I impikan....hanya dapat 2 ketul nozzle plastik...




ok... ni I surveykan harga untuk uoll... (dari RM1.99 - RM3.99) - botol-botol sos untuk aktiviti mengedot apam dot ataupun menjala roti...

Giant macam tau2 je, skrg tengah trend orang cari benda ni... berlambak2 dia jual dalam sangkar besi tu, berset2...

p/s : tengah fikir... nak buat karipap ke atau buat cupcake ?
tapi perut macam sedang memikirkan resepi2 nasi goreng yang kengkawan bagi...
sedap2 idea uoll... ada yang bubuh nenas, bubuh rempah bariyani,
rempah kari, mayonese... mana satu I nak pilih pun tak tau la...???



3 comments:

  1. banyaknye botol kak.. nak isi sume tu ke ?

    ReplyDelete
  2. nak wat roti jala pakai botol sos tu ye? baru sy tahu...

    ReplyDelete
  3. Freaky - itu kat supermarket la.. akak tak beli semua pun.

    Linda - sepatutnya pakai acuan botol yang muncung 3 tapi kat supermarket susah nak dapat, so diorg guna botol sos ni utk buat roti jala corak kekotak tu. Janji tangan ada seni.. semua jadi.

    ReplyDelete

Pasti anda terlalu terkesima kan baca entry saya ni
hingga malu2 nak tinggalkan komen.... hik hik...