Tuesday, May 31, 2011

Kat mana nak cari??

Ramai yang kembali mencari lembaga hitam itu sekarang ni....

Ini ke?

opppp.... bukan...


scroll down!!!!


>


>

>





brand butterfly kot...


Semua ini gara-gara kadar takrif letrik yang dijangka meningkat mulai Rabu ini. Emm.... bagi I yang hanya buat kerja baking membaking ikut mood ni, bukan la satu masalah sangat, tapi kepada para penjual2 kek dan kuih muih tegar di luar sana, mereka nampaknya telah berusaha untuk mencari satu alternatif lain bagi mengurangkan bebanan dgn pelbagai cara. So, at least mereka tidak perlu menaikkan harga jualan produk mereka hingga membebankan pelanggan.


Memasak secara kukus pun satu option yang bagus untuk tujuan di atas. Untuk kembali mengulangi sejarah nenek moyang membakar menggunakan sabut dan arang rasa-rasanya kurang praktikal kot. Arang pun nak kena beli, sabut plak mana nak cari. Tapi kalau uoll terlebih rajin, boleh ler. Ada sorang my FB fren tu, beliau membakar kek di atas dapur gas hanya menggunakan periuk yang bersalut kain. Sangat kagum dengan kekreatifan beliau sebagai anak rantau yang merantau jauh di luar negara, pastinya kita boleh mengikut cara beliau jika ditakdirkan terpaksa merantau kelak. Later I minta izin beliau untuk sharekan pix kpd anda semua jika diizinkan. InsyaAllah.


Ok la, I nak melayan anak-anak yang baru kembali ke pangkuan. Dah 3 hari dah sorang budak tu dan ayah mereka outstation.. Seronok ni anak I belikan tudung... hehe.. walaupun murah, tapi bila si anak yang belikan, rasa cute je kat muka kita ni, walaupun muka dah tak cute. :P Nanti I peragakan bila mood berposing kembali menjelma kay.




2 comments:

  1. kat mana nak cari kotak oven tu ya??? pleaaseee i nak 1... huhuhu!!! justreyta@live.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau kat Jay Bee ni... kat Johor Jaya diorang kata ada jual - kedai hardware, tapi Kak Mirror tak berapa pasti la plak lokasi dia.

      Apa kata you tanya dekat Mudah.My.. I pernah nampak benda tu kat sana.

      Delete

"Lisanmu adalah Syurga Nerakamu."
Komen anda adalah tanggungjawab anda sendiri. Admin blog tidak akan bertanggungjawab atas komen yg berbentuk umpatan atau kejian.