Sunday, May 29, 2011

Semua ini pasti ada hikmahnya...

Nak keluar rumah pun dah takut walau orang kata mungkin itu sekadar khabar angin (menurut Kosmo semalam). Tapi kita ambik je la sebagai satu hikmah atas apa jua yg berlaku. "Orang Asid" tu sengaja ingin menyelamatkan kita dari berpeleseran sesuka hati.



Kalau diikutkan, insyAllah I dalam kategori yg terselamat sebab tentunya "Orang Asid" itu dapat membezakan antara gadis dan emak orang spt I ni yg selalunya menjinjit 2 orang kanak-kanak kecil di kiri dan kanan bila ke mana2 sebab menurut rumour2 itu mangsa hanyalah para gadis sahaja. Tapi, tentu la kesian pada gadis2 yg tak berdosa itu.. Oleh itu, di sini diberikan beberapa cadangan :
Ada beberapa perkara yang kita perlu lakukan untuk menangani isu ini :




1) bawa botol air walau ke mana-mana, lagi banyak lagi bagus.. kalau dapat bawaklah satu tempayan berbondong2 dalam beg... hehe.



2) Sodium Bikarbonat - bertindak meneutralkan asid..





3) Berkaca mata hitam ( atau I cadangkan kalau nak berfurdah
pun lagi bagus)








Untuk further info tentang ketiga-tiga cadangan itu - sila ke blog ini.


p/s : Motif mengupload gambar pompuan baju itam kat atas tu - sebab semalam ada yg tanya.. "Kak, rasa nak kenal la dgn akak dgn lebih dekat.. ada tak gambar akak dalam blog akak". Ok itu dah akak uploadkan Dik... tapi sorry, gambar sengaja dicenonetkan.


Motif kedua gambar itu disharekan juga adalah disebabkan dah janji aritu dgn sorang blogger tu "Kak, nanti kalau dah pakai jubah yg kawan Akak hadiahkan tu, jgn lupa sharekan gambar ye!" - Ok, sekarang Akak tunaikan la ni...








No comments:

Post a Comment

Pasti anda terlalu terkesima kan baca entry saya ni
hingga malu2 nak tinggalkan komen.... hik hik...