Friday, May 27, 2011

Tentang Bulan...... di atas Kaabah

Ini status kawan I semalam di FBnya "tonight at 4.15 am (Mecca time), so in Malaysia 9.15 am tomorrow, the moon will be exactly above Kaabah"..
 
Bulan di atas Kaabah? Bulan pulak? Sangkakan matahari..... pesal plak semalam IRP pesan suruh tengokkan kedudukan matahari pada tarikh yg disebutkan (pada hari ini) --> ( untuk mengesan kejituan kedudukan kiblat di rumah kami).
 
Apa-apa pun.... I snapkan je la Yang.... bagi you puas ati... ini dia gambarnya..






sayup-sayup di balik awan..



ambik dari sudut ini...

Pelbagai hujah2 yang dibahaskan di FB berkenaan kejadian kedudukan bulan tepat di atas Kaabah pada hari ini, ada yg kata begini, begitu, maka tak berani la I nak komen2 pasal hukum2 ni.. biarlah anda baca sendiri pendapat pakar sebagaimana Metro ms. 44 oleh Mufti Perlis, Dr. Juanda berkaitan isu yang membangkitkan kekeliruan orang ramai tentang kemustajaban berdoa dan seumpamanya. Sila ke metro untuk membacanya.

I tak sempat baca... kesihatan kurang memuaskan untuk I serf internet arini, sejak makan ubat tadi, rasa macam nk zzzzzz je. Ni pun entah apa-apa je yang I masak... Janji perut anak-anak kenyang sudah la kan..






















































6 comments:

  1. Jam 9.10 pagi semalam aku sms seorang kenalan yg kebetulan berada di Mekah. Aku bertanya dia, adakah benar sekarang ini bulan berada di atas Kaabah? 9.13 dia membalas. Kenalan yang bernama Sulaiman dari KL tu berkata, bulan tidak berada tepat di atas Kaabah, dan dia bertanya aku kenapa? Soalnya siapa yg menyebarkan SMS palsu itu?

    ReplyDelete
  2. Nak sgt tahu kesahihan cite ni

    ReplyDelete
  3. MS - la iyer ke? Pelik betul.. nanti kita CSI lg ya. Thanks sbb memberi info.

    LIP - I pun..

    ReplyDelete
  4. Yang pastu Dacing tak mungkin akan berada atas kaabah

    ReplyDelete
  5. sy pun terima sms tu jugak.
    sahih atau tidak, not an issue lah.
    Ramadhan kareem ^_^

    BULAN DI ATAS KAABAH??

    ReplyDelete
  6. Actually ni post lama.. tetiba 2,3 hari ni orang kembali memperkatakannya.

    ReplyDelete

Pasti anda terlalu terkesima kan baca entry saya ni
hingga malu2 nak tinggalkan komen.... hik hik...