Saturday, July 9, 2011

RESEPI BISKUT CHIPSMORE

RESEPI BISKUT CHIPSMORE..


Photo credit to Uncle G

Biskut Chipsmore - kredit kpd Mastura Yashak 


1 ketul butter
1 biji kuning telur
3/4 cwn gula kastor
1 sudu esen vanila.
3-4 cwn tepung gandum….ayak dulu ye..(letak 3 cawan dulu..)
1 cwn tepung jagung
1 sudu kecil garam halus
1-2 sudu serbuk koko @ pewarna koko
Badam yg dicincang kecil2 atau kismis yg di potong kecil

**Coklat chips secukupnya..

Gaul semua bahan tadi hingga sebati, guna hujung jari (petua buat biskut..)
Kalau adunan terlalu lembut, masukkan lg tepung gandum sikit demi sedikit
Bila dah sebati dan boleh dikepal…masukkan chips coklat…(gaul lembut…nanti chips hancur dlm adunan)
Terapkan adunan ikut bentuk yg anda suka
Oven 10 – 15 min..160 dgree



Adakala teman-teman ibarat MAGEE - bila terdesak baru nak mencari..
Adakala teman-teman ibarat ASTRO - macam-macam ada..
Adakala teman-teman ibarat CHIPSMORE - now you see, now you don't
Namun bagiku... teman-teman ibarat L'OREAL - kerana dirimu begitu berharga..


p/s : Kepada temanku yang poyossssszzzz sorang tu... maaf, kerana aku terpaksa ucapkan SELAMAT TINGGAL buatmu.... selamat tinggal romeo. Sebelum ledakan-ledakan atom kepoyozan kau berjangkit kat badan aku lak, baik la I buka langkah seribu.   

2 comments:

  1. mcm tajuk lagu aje...

    ramlah ram kannn...

    ReplyDelete
  2. Cute Oven - ya tak ya la kan..Ramlah Ram.... dr td tertanya2 lagu sapa la ni..

    ReplyDelete

Pasti anda terlalu terkesima kan baca entry saya ni
hingga malu2 nak tinggalkan komen.... hik hik...