Sunday, August 28, 2011

Bazaar di BP masih meriah di penghujung ramadhan...

Tersengih-sengih cengis si Mok cashier (bukan nama sebenar) bila kami balik semula ke kaunter dan meminta betulkan apa yg tersilap kira. Beza begitu jauh, dah boleh dapat lagi sehelai baju aku!!! Tak tau la dia sengaja atau tak sengaja... tapi yg pasti benda2 mcm ni memang menjengkelkan, membuat syaitan2 dlm hati berbisik2 berburuk sangka.


Ini bukanlah kejadian pertama (walau di supermarket berbeza) malah pernah ada yg sampai RM100 beza gara-gara kesilapan di kaunter bayaran, oleh sebab itu puan2, lain kali sebelum meninggalkan cashier jgn lupa kita gigih-gigihkan diri cek balik resit dan membuat latihan matematik di situ juga. Kalau "fikiran" dah tepu (nak tulis otak dah tepu, tapi kedengaran mcm tak berapa sopan plak kan)... kalau fikiran dah tepu, maklum subjek math pun dah lama ditinggalkan.. apa kata bawak calculator mcm kawan I tu. (Ohh dia memang Menteri Kewangan Keluarga yg sgt effisien.... sbb tu somi dia sgt sayang pd dia)...cek la resit tu satu persatu.

NOTA : Sila jgn kaitkan cerita di atas dgn gambar-gambar yg diupload di bawah ini sbb memang takde kena mengena pun.. bab2 tulis karangan lari tajuk ni serah je pada Miss Mirror... (sib baik bukan utk exam SPM kalau tidak... habislah markah BM aku!!).


Malas la kan.. nk bebel panjang cerita pasal si kakak Cashier tadi, bukan dia baca blog I pun...marilah kita lihat apa yg masih berbaki di penghujung ramadhan di Bazaar Tapak Pesta Batu Pahat ni..

Spring potato yg telah mula mendapat tempat di hatiku... yummy..

apam dot pun ada lagi..



Hari ni dah mula nampak kelibat ketupat bergantungan di sana-sini..
ada yg menjadikannya hiasan gerai, ada yg bertujuan utk dijual..
Keadaan bazaar masih meriah walaupun di hujung2 ramadhan..

No comments:

Post a Comment

Pasti anda terlalu terkesima kan baca entry saya ni
hingga malu2 nak tinggalkan komen.... hik hik...