Sunday, August 28, 2011

Bahagiakanlah dirimu walau di mana pun kau beraya

السوق الليلي Batu Pahat..

Rasa-rasanya I update blog kali ni ibarat tulis sendiri, baca sendiri. :D Semua teman-teman blogger tentu dah sibuk menikmati kegembiraan di samping orang tua di kampung halaman masing-masing kan.

Bagi adik-adik cumil yg tak dapat balik beraya kerana tugasan/pengajian di luar negara.. usahlah bersedih hati... berakit-rakit ke hulu, berenang-renang ketepian.. mudah-mudahan segala "kesakitan" dan kepayahan hari ini akan berbalas dgn sejuta kesenangan di kemudian hari.

Bagi para isteri yg tidak dapat balik beraya ke rumah orang tua kerana taatkan suami atau malas nak bertekak dan sbgnya... usahlah kau menangis pula... fikirkan saja segala hikmah2 yg tersembunyi di sebalik kejadian. Antara contoh-contoh hikmah yg boleh kau dapat di antaranya :

1) Sedara mara kau akan sangat rindukan kau sebab lama tak jumpa. Eyy seronok pe kalau orang rindukan kita!!!!! Mcm glamer gitu!!! (tetiba rindukan saat2 beraya di Mekah, abang2 I semua sms2 adiknya ni.. eh adiknya yg cute ni... di malam raya - sbb risau adiknya tak merasa makan rendang agaknya, heee bestnyaaa ketika itu ramai orang rindukan aku!!!).

2) Ibaratkan ianya satu "reheasal" untuk sebuah perpisahan yg hakiki.

Hikmah2 lain.... maybe mana la tau kalau2 u asik balik kampung je tetiba u jatuh cinta balik kat si Wak Seman bukan nama sebenar, saudagar minyak urat yg dulu pernah kau tolak cintanya....wahahaha.

Sesungguhnya Allah Maha Pengasih dan Maha Penyayang, pasti segala ujian akan disertakan dengan penawar-penawarnya. So, gembirakanlah hati walau di mana pun anda beraya... layanilah setiap insan yg kau temui seolah-olah mereka akan "pergi" meninggalkan kau buat selama-lamanya di malam esoknya. Tunjukkan segala keprihatinan dan kebaikan tanpa balasan... nescaya harimu akan berubah menjadi lebih baik dan berbeza dari semalam yg gelap.

Malam yg gelap? Oh hari ni malam di Bee Pee tak gelap... memancar-mancar lagik!!! Mari kita layan photo2 ini....

Soklail di Bee Pee Walk!!!! Kisah aku dah dia... (IRP da... sapa lagi). Dating jap malam ni..




Hasil seni Persatuan Ibu Tunggal Batu Pahat?
Sian ibu tunggal kan.. marilah beramai2 membeli
kraf2 cantik ni untuk membantu mereka

Align Center


Setelah penat berjalan.. maka kami pun makan rojak sotong ni... waaa sedap!

4 comments:

  1. Selamat Hari Raya Maaf Zahir dan Batin...

    ReplyDelete
  2. mama setia baca blog2 kekawan ni ...selagi ta balikkg lagi kan..heheh..selamat hari Raya MM..Maaf Zahir batin..

    ReplyDelete
  3. Tak balik lg ke Mama?? Org dah meronda2 Bee Pee dah ni!! Huuu bestt!! hehe..

    Maaf zahir Batin utk Mama juga.

    ReplyDelete

Pasti anda terlalu terkesima kan baca entry saya ni
hingga malu2 nak tinggalkan komen.... hik hik...