Saturday, January 21, 2012

Merepek di dalam hujan... dan doa halau syaitan dari Pak Mertuaku

Di luar hujan masih lebat...



Waktu aku kecil2 dulu..
menghayati titisan hujan yg turun ke bumi
dari celahan tingkap adalah hobi 
yg menghayalkan... 


(pix yg ni credit to Pak Google)


Bentuknya yg membulat spt ini 
bagaikan satu ilusi optik seolah2
air itu bergerak mundar-mandir..
sebab tu aku suka.. (waktu itu la..)
sampai lupa nak wat keja rumah.. sebab terlalu asyik berdiri di tingkap..
(sila bayangkan wajahku yg masih cute masa itu.. tapi sedikit hitam sbb selalu 
asyik main panas...hehe).





Menghirup sup panas-panas adalah satu nikmat ketika hujan.. thanks ibu mertuaku
atas sup yg sedap ini.. Macam ni takyah jenjalan kat Minyak Beku pun takpe..
sebab kat rumah pun dah byk makanan2 sedap yg emak masak...




Sedang kami asyik menghirup sup dilatari suara hujan lebat di luar rumah
... tetiba ayah mertuaku lalu (orang kata kalau makan makanan sedap
mertua lalu pun tak nampak.. tapi sib baik aku boleh nampak lagi.. ok lagi 
rupanya mata aku ni.. tak jadi lah beli cermin mata... :D)

..... dan  Pak Mertuaku
mem"pass"kan doa ni pada  cucundanya si Qistina untuk dihafal.. (sudah
lazimnya Qistina memang kena byk menghafal bermacam doa.. bukan takat
doa menghalau syaitan  ni je... jadi aku tak ler terkejut) 
maka aku pun postkan ler kat sini supaya tak hilang sambil2 tu utk tatapan anda jua 
(credit kepada Pak Mertuaku)

(scanner takde.. so snap guna camera je... berguna gak camera aku ni rupanya).




4 comments:

  1. sedapnya...sup tulang ke tu mm?pekat je nmpk..umphhhh..

    ReplyDelete
  2. DR SIRNA - Sup kambing.. Tak semua org suka mkn kambing kan.. tp kitorang suker!!

    ReplyDelete
  3. Yg duduk asrama tu kena hafal doa tu, maklumlah hantu suka kacau budak sekolah

    ReplyDelete
  4. EN MS - Ha'a.. Pak Mentua aku pun dah pesan pd Ain utk hafalkan.

    ReplyDelete

Pasti anda terlalu terkesima kan baca entry saya ni
hingga malu2 nak tinggalkan komen.... hik hik...