Saturday, April 7, 2012

Sib baik I nak tulis pasal RESEPI SARDIN ROLL.. bukan pasal RETIS.. Kalau tak..

Ok... apakah resepi kita arini adik2?
Resepi ni Kak Mirror tujukan buat gadis-gadis sunti je... yg dah tak sunti tentunya dah biasa buat kan?. 

Selalunya Kak Mirror kalau buat pun jarang guna inti sardin... sbb tak suka, tapi ptg tadi sbb cik abg kita nak makan, maka buatkan la jugak, kang merajuk, tak dpt plak esok ni nak "jalan2 cari makan" lagi.. :D



RESEPI SARDIN ROLL

Roti gardenia (gelek hingga nipis menggunakan penggelek)  - 8 keping

Inti :
onion, garlic, mix veg/carrot
sardin tin kecil (tak perlu buang kuah dia)
Cili hijau/merah atau jika suka pedas guna sedikit cili padi
Black pepper - I bubuh secubit sahaja.
Garam - jika perlu

2 biji telur ditepuk (utk disalut/sbg pelekat semasa menggoreng)


Cara-cara (sila rujuk gambar).  Ok...  Selamat Memasak adik2!





 







Bila dah bubuh sardin... then lenyek2 dia menggunakan sudip..



Ok dah siap...cuba rasa, klu dah ok... ketepikan... sebab kita nak sediakan roti dia pulak..


roti setelah dilenyek- jika tak suka kulit dia, sila potong tepi2 dia tu... kalau I lebih suka memotongnya  ketika dah bubuh inti (gambar bawah) sebab ia akan menjadikan gulungan roti tersebut jd lebih melekat (inti tak terbukak).

Pocong-pocong sedang bergelimpangan...:D


Siap utk dimakan bersama keluarga

6 comments:

  1. ~best nie..nak kena try..sedapnya :)

    ReplyDelete
  2. senang jerrr.... ingat susah nak buat hehehehe nanti nak cuba la

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pejam mata pun bleh buat Eny.... Selamat mencuba ye. ;)

      Delete
  3. SEDAPNYAAAAAAAAA....nak buat jugak la

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dipersilakanlah membuatnya Gie... tentu lg sedap klu Gie yg buat.

      Delete

Pasti anda terlalu terkesima kan baca entry saya ni
hingga malu2 nak tinggalkan komen.... hik hik...