Friday, June 22, 2012

Keropok Lekor Trengganu

Jiran "1 Malaysia" kami, Uncle H baru pulang bercuti di Trengganu dan petang semalam kami mendapat semua ole-ole ini darinya.   Thanks Uncle atas semua keropok-keropok ini. 

Oh pencicah keropok pun ada!.  I loikeee....Made in Trengganu oleh Azhar dan keluarga, keropok ikan tamban  oleh Fatimah Yunus? - Jiran2 kami yg non muslim ni memang amat memahami dan selalu memastikan apa yg diberi kpd kami adalah HALAL... Tq tq tq...... buat susah-susah you all je, cuti2 pun ingat jugak dgn kami di sini.


 





























































Keropok lekor - Qistina paling tak sabar untuk menikmatinya, lepas maghrib terus I rebus keropok lekor yg masih berbungkus itu (kelazimannya bila keropok2 ni dah dibawa lama dlm perjalanan memang perlu direbus dulu sebelum digoreng, tak tau la kalau org lain, tapi kalau kami, memang itu la prosedur yg akan kami buat).:D



Jemput makan you all!



Motif entry :    Setiap kebaikan insani walau sebesar zarah akan saya hargai dan blog ini menjadi saksi untuk diabadikan..

4 comments:

  1. wah wah wah............sedapkan keppok teganu...selamat menjamu selera!!

    ReplyDelete
  2. best lah dpt jiran mcm you... jiran I melayu tapi sombong! sedapnye keropok fresh dari terengganu!

    ReplyDelete
    Replies
    1. ENY - Alhamdulillah, mereka semua ni lebih senior, jadi lebih memahami kita2 yg lebih "muda2" ni.. dah mcm anak2 mereka.

      Delete

"Lisanmu adalah Syurga Nerakamu."
Komen anda adalah tanggungjawab anda sendiri. Admin blog tidak akan bertanggungjawab atas komen yg berbentuk umpatan atau kejian.