Thursday, September 6, 2012

Kalau Tengah Gaduh Dengan Suami, Apa kata baca artikel ni...

Sedih I baca artikel copy paste kat bawah ni... tetiba teringat IRP.  
dalam masa yg sama teringat bibik yg baru kematian suaminya minggu lepas (tapi bukan bibik I la,  orang mcm I ni mana la ada bibik....:P, ada bibik pun dah jadi maling kesiangan ...(sigh)...   

Takziah bibik yg bukan bibikku... sedihnya saya bila IRP memaklumkan hal ini pada saya Bik.. bayangkan hanya tinggal beberapa bulan saja lagi wanita itu akan dapat bersama semula suaminya melayari hari2nya di tanahairnya Indonesia, dan I memang sering mengusiknya akan hal itu...."Bik, sebelum balik Indon, jgn lupa buat rambut Bik, nanti abang tengok tentu makin sayang".. tetiba dikejutkan dengan berita kematian suaminya itu di pagi nan hening.  Sedihnya kan?.

 
ARTIKEL COPY PASTE (suka main copy2 je Kak Mirror lately ni?.   Apa salahnya kan.. asalkan artikel tersebut mampu memotivasikan kita untuk menjadi insan yg lebih baik kan?)

Seorang isteri menangis2 nak mandikan jenazah suami dia.. bapak mertua dgn polis forensik tak bagi.. sambil menangis isteri berkata ini janji kami suami isteri.. jika abang mati dulu kamu (isteri) mandikanlah jenazah abang, Andai kamu (isteri) mati dulu dari abang, abang akan mandikan jenazah kamu..

Dari luar bilik mayat hospital seorang ustaz masuk tanye ape hal then ustaz tu kata tak pe kalau iste
ri nak mandikan jenazah suami.. ustaz tadi bersama beberapa org lagi temankan si isteri mandikan jenazah suaminya..

Dengan tenang isteri membasuh muka suaminya sambil berdoa, 

"Inilah wajah suami yang ku sayang tetapi Allah lebih sayangkan abang.. Moga Allah ampunkan dosa abang dan satukan kite di akhirat nanti.."

Membasuh tangan jenazah suami sambil berkata..

 "Tangan inilah yang mencari rezeki yang halal untuk kami, masuk ke mulut kami. moga Allah beri pahala untuk mu suami ku.."

Membasuh tubuh jenazah suami smbil berkata..

"tubuh inilah yg memberi pelukan kasih syg pd ku dan ank2,moga Allah beri pahala berganda untukmu wahai suamiku"

Membasuh kaki jenazah suami sambil berkata..

 "dgn kaki ini abang kluar mencari rezeki utk kami, berjalan dan berdiri sepanjang hari semata2 untuk mencari sesuap nasi, terima kasih abang...moga Allah beri kau kenikmatan hidup di akhirat dan pahala yg berlipat kali gandanya"

Selesai memandikan jenazah suaminya, si isteri mengucup sayu suaminya dan berkata..

 "trima kasih abang kerana aku bahagia sepanjang menjadi isterimu dan terlalu bahagia dan terima kasih kerna meninggalkan aku bersama permata hatimu yg persis dirimu dan aku sbg seorang istri redha akan pemergianmu kerna kasih syg Allah pd mu."

Kredit to: Mamat fan page

P/S :   Kalau korang baca tak nangis... tak tau la.... hati kering gamaknya.

4 comments:

"Lisanmu adalah Syurga Nerakamu."
Komen anda adalah tanggungjawab anda sendiri. Admin blog tidak akan bertanggungjawab atas komen yg berbentuk umpatan atau kejian.