Thursday, October 11, 2012

Hidup tak seindah Datuk Siti Nurhaliza?

"Hidup tidak seindah hidup Datuk Ct Nurhaliza,... beban duka silih berganti aku ni.... duit sering kehabisan.. bla bla bla".  Seseorang mengSMS  I pagi tadi.   Begitulah dianya kalau bersedih... Tok T yg jadi mangsa pencemburuan hatinya. :D

Kenapa la tak you bandingkan je diri you dgn kucing.... pasti  akan lebih bersyukur. 


Ataupun..... cuba bandingkan  dengan nasib  ibu si Adam yg pernah keluar kat MHI ni... kesiannn... begitu tabah wanita ini.   Selamat menonton dan menginsafi diri.





Video credit to MHI - FB

Adam... anak yang kuat...

16 comments:

  1. SiapA lah tu ye? Peminat tegar ct nurhaliza kot...
    Mmg ramai, sy pun kdg2 tlupa nk memandang ke bwh bila dlm kesusahan... Akibatnya hati tak tenang n jiwa kacau..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya.. saya pun. Padahal bila kita melihat dunia ini sekadar tempat persingahan, jiwa yg kacau pasti bertukar sebaliknya..

      Delete
  2. Bila rasa kita susah sebenarnya lagi ramai yang susah..tak berdaya nak buat apa-apa pon kenkadang.
    Bersama la menginsafi diri..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ...dan rezeki tak semestinya berbentuk duit kan JS, kesihatan yg baik juga adalah satu rezeki yg patut disyukuri.

      Delete
  3. syukur dgn segala pemberianNYA... rumah kecil keta kecil hutang kecil makan nasi lauk kicap sedap, ikan kering sedap. sayur tumis air sedap semua sedap walau tiada beef steak, tiada sirloin bolognaise pasta tiada istana mahligai hidup tetap enjoy...Kita tetap happy kan. buat yg selalu mengeluh usah di layan nafsu nafsi duniawi. Peace..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tepat sekali Mama... :D
      Ikan kering mmg sedap, apatah lagi bila lawan dgn masak lemak dan sambal belacan... mkn panas2..

      Delete
  4. kalau nak compare dgn kebahagian dan kegembiraan orang lain mmg sampai bila kita tak akan pernah rasa cukup kan.. sesekali kena tengok dan tunduk ke bawah...

    ReplyDelete
  5. Kakak rasa tak ada seorg pun yg tak mengalirkan airmata bila menonton diri. Betapa bersyukurnya kita kan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Berat mata memandang, berat bahu yg memikulnya kan Kak.. tabah wanita itu.

      Delete
  6. kalau nak kebahgiaan di dunia, sentiasalah melihat mereka yang dibawah kita... kalau mahukan kebahgiaan di akhirat, lihatlah mereka yang lebih atas (warak) dari kita... wallahualam... (perasan ustaz kejap)...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sungguh bener sekali Ustaz Zul. Pasni Kak Mirror ingat pun kena sentiasa pandang sekeliling dan kena cemburukan Ustazah Bahyah, Ustaz Kazem dll..(sekadar menyebut beberapa nama yg terlintas di fikiran).

      Delete
  7. Bagus tu..kena sayang anakkk ... kita sayang anak, anak sayang kita , pelaburan yang paling bijak...

    http://shafw4n.blogspot.com/2012/10/cintakan-anak-sayangi-lah-anak-yang.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. Agreed. Anak adalah harta paling berharga dlm dunia ni.

      Delete
  8. Semoga mereka yang di uji redha dan di berkati sbb kita pasti jeles kat dia org di sana nanti n mula la pk nape la bkn i yang diuji sebegitu di dunia dulu..Allahu Akbar ku mohon ampun dan redhaMU untuk kami semua aamiin..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aamiin..
      Ya SM.. kalau mereka sabar atas ujian, Allah pasti naikkan martabatnya di akhirat dan pasti ketika itu akan ramai cemburukan mereka pula, especially penghuni2 neraka.

      Delete

Pasti anda terlalu terkesima kan baca entry saya ni
hingga malu2 nak tinggalkan komen.... hik hik...