Tuesday, December 25, 2012

6 hari lagi yang tak berapa nak ditunggu...

6 hari lagi untuk si Ain..
8 hari lagi... si Qistina dan Shashal..
Apa tu?.   

Naik sekolah...

Jadi... Mamanya kena "bertukar rupa" untuk saat2 terakhir begini...( saat2 terakhir cuti da.. korang ingat apa? ).
Kalau sebulan setengah yg lalu... menggarang2kan diri...
sekarang masa untuk cool... tak mo marah2...

Eh garang ke aku?
Garang la... of coz.  
Tapi bila diorang dah dekat2 nak naik sekolah ni... tak bleh garang2 lagi.
Kang nyesal plak kita.. bila rindu2an.... almakum.. seharian diorang takde kat rumah nanti..
Si Ain pulak akan balik ke hostel.

Korang garang tak??!.  Maksud aku .... dgn anak.. bukan dgn somi.. (derhaka iteww).




Ini stationery mereka yg IRP beli masa kat K4 Batu Pahat 
last week


ini pula IRP beli dgn bininya... untuk 2 org anak daranya..
(kan bini IRP dah jual beg sekarang ni... tau kan? :D)
Shashal cerewet sgt.. so utk dia, Mama  tangguh2kan..
tak tau nak pilih yg mana




Ok.. tak mo crita pasal beg..
kita nak cerita pasal garang dan marah2 ni..
Difahamkan... kita ibu bapa ni.. kalau nak marah2 pun kena berpada2..
Anak-anak akan hilang keyakinan diri bila sedari kecik asyik kena marahhhh je..
Inferiorty complex mereka nanti.... nak ngorat orang pun tak confident..
nak bermasyarakat pun tak pandai .. sebab dibayangi ketakutan masa silam..
JADI.... haruslah sekali-sekala  kita beri pujian kpd  mereka..
jgn sampai mereka rasa mereka tak berharga..
berleter pun biar berpada..
Sekian. Terima kasih.   Thanks sudi baca... 




10 comments:

  1. dulu...mama eleea garang...tp papa tak...
    emmm...sesekali papa marah...sampai kecut perut
    hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehe... selalunya sesorang bila jarang marah..
      kita akan jd takut.

      Delete
  2. saya pun garang tapi penyayang..hahaha

    ReplyDelete
  3. sekejap je masa berlalu.. dah nak start sekolah dah tak lama lagi.

    p/s: mia promote blog ni dalam fanpage geng blogger..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya ke Mia??!!. Ya Allah terharunya Kak Mirror... thanks so much dear..

      Delete
  4. kalau intan garang ke x.. haha..sebab x ada anak ag..heheh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Insyaallah.. ada tu nt Intan. Kak Mirror doakan.

      Delete
  5. saye garang giler ngan adik2 lelaki..yer ar..ngan derang kalau lembut2 alamatnyer satu haper pon tak jalan..ngan anak ni tak tau lagi..buat mase ni masih tak nampak..kecik lagi dak tu..heheh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Maksudnya tak garang la tu... klu ibu yg garang, sedari anak tu baby lg.. dah terserlah kegarangan ibu tu..

      Delete

Pasti anda terlalu terkesima kan baca entry saya ni
hingga malu2 nak tinggalkan komen.... hik hik...