Tuesday, January 8, 2013

Penduduk JB Merasai Renjisan Ribut Sonamu...

Risaukan Pantai Timur dilanda ribut sonamu,  rupa-rupanya daerah sendiri tertempias sama..
Ternyata kerisauan kami pagi tadi menjadi kenyataan..  Itu la menjadi penyebab tak jadi nak
update entry bebanyak sebagaimana yg diangankan pagi tadi..

Jay Bee dilanda ribut!!
Meski sebentar cuma..
namun satu pengalaman berharga..

Pukul 2 lebih, awan mula kelabu.. disertai desiran angin yang mengoncang pepohonan.
Deruannya memang menyeramkan bak soundtrack filem2 duluan.
(sila bayangkan dgn konsentrasi ala2 filem P.Ramlee).    Langsir2 bersimpang siur...
Pohon kelapa gading melambai2 (mujur hanya itu yg paling tinggi di laman rumahku.. kalau ada pohon ara..lagilah menggerunkan pula).
Temanku di luar saling menjerit di FB.... "malapetaka apakah ini? daun2 berterbangan di atas langit..Awan mula kelabu..  pohon2 tumbang menyembah bumi"
Kerisauan pada anak-anak di sekolah menjelma dalam diri..
pada suami2 jua..
hanya doa pengganti diri..

Mujur..
berlaku hanya seketika...
Alhamdulillah..


Gambar ihsan teman2 di FB...


Bad storm in Jay Bee..


foto :  Ikhsan teman2 di FB..

p/s :   Moral of the story .... dengar kata hati adakala berguna juga.

10 comments:

  1. huhuh...
    tringat kak k.sam juga mlm ms adik ipar bgtau ribut melencong ke JB
    Alhamdulillah semua selamat =)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wow!. Terharunya Kak Sam.. Eelea ingat kat ahkak!. Alhamdulillah.. segalanya ok, ribut reda pukul 3 tu.

      Delete
  2. balik rumah pasu orkid tunggang langgang...patah seribu ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu adalah petanda kita ni org Johor Bahru....:D. Area P.Gudang paling teruk diorang kata.

      Delete
  3. Kakpb dgr area Sarawak kena. Setakat ni Sabah ok lg.

    Ayat last tu setuju sgt. Terjadi pd akk baru2 ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pergh...Akak.. mesti ada rahsia di balik ayat last tu?

      Delete
  4. Sam,
    gelap golita gak yea JB
    ingat pantai timur jea kene

    p/s: cik yong tersentuh ayat akhir tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Gulap gulita lagi menyeramkan Cik Yong!!.

      Ayat last tu?. Instinct - Kita wanita, sememangnya Allah kurniakan instinct yg kuat.

      Delete
  5. Siannya korang...tapi mujur tak banyak kesannya... Dugaan no...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kira alhamdulillah la ni... kalau nk dibanding kat Pantai Timur yg dikatakan lebih teruk.

      Delete

Pasti anda terlalu terkesima kan baca entry saya ni
hingga malu2 nak tinggalkan komen.... hik hik...