Sunday, February 10, 2013

Korang gi mana cuti panjang ni?



Dah sarapan?

Sarapan kami pagi ni  :-

*nasi lemak bibik masak.   Cara bibik kalau masak nasi lemak cuma bubuh bwng besar dgn santan garam je...tapi aroma tetap menyelerakan.
*ikan pekasam goreng - ni biras I bawak dari N.Sembilan... teringin la nak makan ikan pekasam lemak cili padi, korang pernah masak tak?.   I pernah makan sekali... sedap tau!.    Tapi diorang kata, takut ikan tu jadi hancur, sebab tu la hari ni kita goreng je... ya ke?.
*Pastu my new biras tgh menyiapkan sambal cili padi turun temurun tradisi Jawa...

Itu je yg kami masak pagi ni di rumah mertua untuk hari ni, lepas tu kerja2 dapur akan disambung pula oleh SIL pulak...  begitulah kisah menantu zmn moden...kih kih kih.

Cuti yg panjang ni, mesti korang melancong ke mana2 gamaknya tu kan?.   Bagus la, bercuti2an la hilangkan stress..   Kita dah hilang mood nak ke mana2 skrg ni... duduk rumah je menghabiskan masa dgn berborak2.. tu yg I kata "busy" tu..  busy borak  je sebenarnya... :D.  






10 comments:

  1. tak p mana..lepak kt opis je huhu

    ReplyDelete
  2. Suami saya kerja macam biasa, kami ronda di sekitar kl je kot...
    Tapi kalau mengingatkan perangai naim semalam tu, rasa lepak kat rumah lagi bagus...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehehe... pengorbanan seorang ibu tu Aisy. :D

      Delete
  3. Sam,
    banyak lauk atas tu
    mata yong tak mengerlip pandang telur dadar..
    wah sungguh enak sekali buk

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang banyak kami masak Yong, sebab ramai yg balik.

      Delete
  4. ikan pekasam..oh my..i like it..tetiba ja intan beromputih lak..ehhe.intan x g mana duk umah tp full activity..mak datang dari kg..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bestnyaa Mak Intan dtg dari kg...
      Mak Kak Mirror dah lama tak dtg.... T __ T

      Delete

Pasti anda terlalu terkesima kan baca entry saya ni
hingga malu2 nak tinggalkan komen.... hik hik...