Wednesday, July 24, 2013

Aku pun tak nak la makan dalam tandas... :D

Memula pun aku rasa macam  malu, bengang pun ada... apatah lagi bila yg mengeposkannya adalah kengkawan baik aku dari kalangan non muslim... rasa bersalah dgn mereka bercampur baur.... padahal bukan aku pun yg buat salah......hahaha.... agaknya mcm ni kot perasaan msykt cina yg bengang dgn kes Alvin dan Vivian... begitulah jugak aku mulanya bila terpandang gambar budak kena makan dlm "tandas" semalam..

TAPI.....Situasi sebenarnya tidak la seburuk yg aku sangka...  terus aku menarik nafas lega..  terima kasih kepada sorang blogger India yg dah memperjelaskannya dgn detail...  mudah2an kengkawan aku baca.



"Until the beginning of Ramadhan ALL students including Malays were using this room as their 'canteen'   There is NO..I repeat NO.. toilet located anywhere near by the changing room(currently used) . There is NO toilet located in 30 meter radius. There are only two changing rooms for male and female respectively located side by side as per pic below".   

Kisah selanjutnya sila terjah di belog HERO  ini.



Moral of the storynya....   bila terbaca sesuatu isu, bertenang, siasat.... baru buat kesimpulan.

kalau macam ni punya kes baru boleh diistilahkan makan dalam tandas..


p/s :     Ada tak korang curi2 makan dalam tandas masa posa?.   Nyoping2,  haus... pastu masuk toilet.. minum.    Kekeke...

13 comments:

  1. tu lah.. cpt sgt meletakkan kesalahan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. sekeping gambar boleh memberi 1000 tafsiran.

      Delete
  2. Berita malam tadi pun dah dijelaskan oleh pihak pengurusan sekolah. Tapi itulah Sam kalau cerita tak sahih disebarluas akibatnya jadi -ve.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oh ye ke Kak?. Saya tak tengok berita mlm td. :D

      Delete
  3. ai macam macam pulak, tak pe lh yang penting tak ada yang jadi mangsa....

    ReplyDelete
  4. haha.. tak lalu tengok gambo last tu Sam!!
    terus kenyang..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yong - jemput makan sayur bayam tu Yong, tak baik tau... rezeki jgn ditolak..

      Delete

Pasti anda terlalu terkesima kan baca entry saya ni
hingga malu2 nak tinggalkan komen.... hik hik...