Tuesday, July 23, 2013

Baguslah kalau macam tu....

Ramai post video kat bawah ni dgn caption "bestnya kat Indonesia, melahirkan program2 spt ini".  


Memang pun skrg ni ramai umat Muhammad (SAW) kat sana dah kembali ke jalan Illahi. Menurut kawan aku yg baru balik dari sana, takjub kejap dia aritu bila kat resit hotel tu tertulis hadis2 yg berhubungkait dgn larangan bawak bukan muhrim masuk bilik hotel. Malah kat hotel tu sendiri diperdengarkan alunan nasyid2 arabic style (kau ado?), gadis2 jelita yg ditemuinya  pun ramai yg telah berhijab.   Ramai paman2 kantor yg dah  santri2 (kau tau tak apa itu Santri?.  Tak tau sila rujuk kamus Jawa).       


Bagus la kalau macam tu..  walau mungkin kawasan yg dia pegi tu bukan area2 kotaraya yg membangun.... tapi  jauh sgt dari apa yg dipikirkan, yg pernah diperlihatkan dlm tv.


Sebelum aku terus merepek, aku nak tengok apa ada dlm video ni..... lagipun aku dah siap keja2 aku, sapa ada kisah kan?.

Itulah aku beberapa jam sebelum berbuka.. ngendap2 video, ngendap2 entry org... korang pulak... selalu buat apa?


 



Cuba tengok video yg ni pulak.... cutenya si kecik ni.... 




Ni lah menu yg aku dah siapkan tu...  aku rasa, takde la buat korang ngeces sgt... sbb biasa2 je menu aku arini.





Udang masam manis...




Sup ayam aku yg kelihatan tak begitu mengancam harini... tapi aku rasa, tentu sedap kot...  :D






Daging goreng suka2 hati...


Menu2 yg tak ikut sunnah sgt ni sebenarnya,  makanan laut  + makanan darat.  Entahlah...  ada 4 org kat rumah ni, tp masing2 selera berbeza.. jd mana yg diorang suka, itu yg diorang makan.   Tapi lepas makan udang tu mesti bebudak tu akan menjerit...

"Ma, lepas mkn udang  ni tak boleh mkn vitamin C kan?.   Nak makan kena malam sikit kan?".    Padahal dah tau pun jawapannya, lagi mau tanya ke?



OK SELAMAT BERBUKA SEMUA!!.

6 comments:

  1. Beberapa jam sebelum berbuka masih kat pejabat. Setengah jam lagi nak berbuka melompat2 kat dapo buat apa yg patut.

    ReplyDelete
  2. Ni baru namanya rajin... Banyaknya sam masak tu....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aisy - Tidak ler rajin sgt... tapi memaksa diri utk rajin demi anak2 yg tercinta.

      Delete
  3. Sam santri bahasa jawa ker? hahaa... (Yong=jawa yang sudah lupa)

    rajin nya ko sam.. pjg perbarisan lauk buka ;-)

    ps: terpegun hafazan bdk 3 tahun, Yong pun tak mampu macam dia, saya yang memang mudah lupa..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Santri bahasa Jawa Yong, santri means warak.

      Delete

Pasti anda terlalu terkesima kan baca entry saya ni
hingga malu2 nak tinggalkan komen.... hik hik...