Monday, July 29, 2013

Suasana raya di desa

Assalamualaikum........ haiiiiiiiiiiiiiiiii!!!.
Morning!!!


Bahang raya kian terasa...





Perjalanan malam yg mendamaikan disulami lagu2 raya oleh Dee Jay Lyn....  Suria FM.



Ditemani kuih rempeyek kacang tanah yg ranggup menambahkan lagi aura raya sepulangnya dari
kampung ibu mertuaku.




Suasana raya di desa....   Wah!.  Tajuk dah macam soalan karangan BM.


Pokcik2 di luar sana yg enggan berpuasa tanpa sebab, harus anda perlu berasa malu dengan si Buruk ni...  berpuasa penuh tau dia ni.   Kau ada??.  Tunggu pregnant je baru dpt posa penuh kan?.   Haha...  Memang kesian.  Sampai keletihan melengkar2.. Kami sahur dia bangun sahur, siang tak mo makan walau dipaksa, time berbuka baru muncul depan Fishkiesnya.     Tak pasti la kalau dia curik2 makan di belakang kami sbg menghormati kami yg sdg berpuasa.  Tapi mmg pelik bin ajaib kucing sekor ni tapi yg paling aku suka sbb dia selalu temankan aku tido.



Pelita sudah dipasang...  menambah seri Ramadhan.



2 cucu bermain di laman.   Apa tu?.   Main mercun ke bebudak ni?.   Takde mananya... diorang tgh main cucuh2 lidi, berangan main bunga api la tuh.... siannn.  Hahaha..





Adik2 ipar aku dah mula "munjung"... t.kasih ye semua.   Untung jugak jadi Bokde2 ni rupanya..
(bokde tu kak long ye ~ sila rujuk kamus Jawa).
Aku nak balas apa ni?.    Aku sendiri tak buat kuih raya ..... T __ T
Ahhhhhhhh... tak payah balas lah... hahahaha.



Kuih dam dan almond Mama Yaya
Qistina, yg petak2 tu nama dia kuih dam ye... bukan kuih ketupat... mandai je tukar2 nama.:D




Dodol  Mama Wan


Suasana tempat you all pulak cemana?.    

6 comments:

  1. bestnyaaa..cepatla nak balik kampung sabtu...

    ReplyDelete
  2. Ari sabtu ada sekolah ganti jerebu..kenalah balik ahad...syok orang yg kampung dekat, mcm sam..selalu balik....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aisy - MIL I dah tua, FIL pulak baru meninggal... memang kena rajin balik utk hiburkan hati org tua.

      Delete

Pasti anda terlalu terkesima kan baca entry saya ni
hingga malu2 nak tinggalkan komen.... hik hik...