Monday, August 19, 2013

Akibat Pernah Menjadi Cantik

Macam mana kita nak tolong kawan aku yg sorang ni ye puan2?.
Taun lepas aku jumpa dia, dia masih optimis lagi...
(setaun sekali je kami berjumpa-jumpaan... itu pun sebab dia beraya rumah aku... kat JB). Taun ni dia datang beraya lagi... dia dah tak berapa optimis lagi mcm taun lepas.   

Dari apa yg aku perhatikan, aku rasa masa mudanya tentu dia  pernah jadi pujaan ribuan kumbang, pernah menjadi cantik dan  mesti ramai Ah Kow-Ah Kow gila bayangkan dirinya, sedangkan dlm usia 4 seriesnya ni pun garis2 kejelitaan masih terpancar lg pada wajahnya.





                        

KAWAN AKU :    "Hayooo   Sam.... manyakkk sedih oooo, makin hari  I tengok  muka I makin tua".    

AKU CUN  :    "Kan, itu ari you jugak cakap, hubby you tak kisah pun kalau you makin  tua sebab dia pun sama2 makin  tua".  


KAWAN AKU  :  "Mana tau, dia cuma cakap saja Ma.... dlm ati dia kita tak tau, takut ooo jadi tua, you tak takut ke?".


Aku?.    Sengih2 je la.... tak kan aku nak quote pulak apa yg IRP selalu canang2kan tu...  nak tau apa yg IRP selalu canang2?? 


"You kalau  makin banyak kedut, rambut makin beruban, gigi makin tanggal2... I maaaaaaakin sayang.....".

Yo la tu................... hmmmmmmmmm, entah iyer  la Bang..... :P.       






Rupa paras memang akan selalu jadi ukuran. Tapi ada satu perkara yang dapat membatasi aspek rupa. Iaitu akhlak dan peribadi kita.




p/s :    Jangan letakkan cinta secara bersyarat,  kalau dah suka... tak kira tua ke muda ke tetap sayang, kalau dah tak suka..... muka bak Miss Universe pun ditinggalkan.

Anyway, jgn lupa satu perkara.... wanita tua skrg ni saham dia makin tinggi!!.   Hmmmm...  ramai yg dpt somi muda2... kekeke..



4 comments:

  1. betullah MM, wanita2 berumur sekarang ni dapat somi2 pucuk muda belaka..kekekekeke..makin berumur makin berseri2..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehehehe..... ayat menyedapkan ati... I likeee.
      .



      Delete
  2. pucuk muda dpt suami org...ok ke ni..

    ReplyDelete

Pasti anda terlalu terkesima kan baca entry saya ni
hingga malu2 nak tinggalkan komen.... hik hik...