Tuesday, August 20, 2013

Test Dara a.k.a test keperawanan

Sebut pasal ni, tetiba teringat kisah nenek Firas yg terkejut bila dapat tau si Sha (yg kengkonon anak angkat emak Firas - lakonan Wilma Mohamad) dah takde dara.   Kira hebat la org tua tu, sekali pandang pada tubuh badan je pun dah tau org tu masih dara ke tidak.... kekeke.  Kita yg masih blom cukup tua ni, jgn ler memandai2 nak "berburuk sangka" ngan orang pulak.. silap haribulan dpt dosa.    


Ah lupakan episod dlm drama bersiri "Sebenarnya Saya Isteri Dia" itu,  hari ni Kak Mirror bukan nak review pasal drama.   Ada satu isu yg menarik minat Kak Mirror.... kisah  TEST DARA yg bakal diadakan utk siswi2... tapi.. 






                        






tapi bukan kat Malaysia ler, kat Kota Prabumulih, Sumatera Selatan.   Test tersebut sebagai tindakbalas terhadap salahlaku pelajar yg kian merungsingkan.     



"Kami sedang merencanakan  test keperawanan untuk siswi SMA sedarjat. Dana test itu kami ajukan untuk APBD 2014," kata Kepala Dinas Pendidikan Kota Prabumulih HM Rasyid, Isnin (19/8/2013).



Rasyid mengakui, rencana Disdik tersebut mungkin bakal disalahartikan dan bakal mendapat kecaman pelbagai pihak malah beliau sempat melahirkan kebimbangan sekiranya rencana tersebut bakal dicap melanggar hak asasi para siswi.





p/s :

*Takyah susah2 guna sistem canggih, panggil je nenek si Firas.  :)

*Satu rencana yg positif, cuma yg dah TERbuat tu, bagi la peluang untuk mereka kembali ke pangkal jalan, jalan taubat masih terbuka, solusi terbaik ialah nikahkan cepat2....  tak kan nak dibuang sekolah pulak kot?.




OLDER POST :   Akibat Pernah Menjadi Cantik

No comments:

Post a Comment

Pasti anda terlalu terkesima kan baca entry saya ni
hingga malu2 nak tinggalkan komen.... hik hik...