Sunday, August 4, 2013

Upkan balik CHECKLIST BALIK KAMPUNG

Upkan balik checklist balik kampung   ni untuk rujukan diri sendiri...

SELAMAT HARI RAYA MAAF ZAHIR BATIN BUAT SEMUA dari Puan Mirror sekeluarga.... especially buat teman2 blogger, followers dan silent2 readers..


1).  Baju raya diri sendiri
2).  Baju raya suami
3).  Baju raya anak 1, anak 2, anak 3 dan seterusnya..
4).  Kuih raya dah susun atas meja... (huhu... mcm la byk sgt, siannn aku taun ni xde buat kuih raya pun)
5).  Kasut raya diri sendiri
6).  Selipar basahan utk kegunaan di kg
7).  Kasut raya suami, stokin, songkok (blom beli lg) dll
8).  Aksesori2
9).  Kamera
10).Kasut raya anak 1, 2,3 dan seterusnya


mempacking baju adalah saat paling membosankan... apatah lagi bila ruang kereta adalah terhad.. :(


11). Selipar anak2
12). Berus gigi, ubat gigi, sikat, cleanser, perfume dan yg seumpamanya...
13). Sepit kuku
14). Kain samping suami dan anak bujang
15). Tudung2 utk si anak dan diri sendiri (termasuk juga tudung2 basahan)
16).  Telekung
17). Laundry basket, plastik sampah (utk kegunaan laundry bila balik rumah semula)
18). Lappy, handset dan segala gadjet
19). Brooch2
20). Ubat-ubatan dan supplement
21). Handbag2..
22).  Charger
23). Inner at least black and white
24). Baju2 basahan (baju2 kelawar, tikus dsbnya)
25). Duit raya yg sudah bersampul
26). Hamper raya kpd jiran tetangga telah diagih2kan.
27). Peti ais telah diclearkan (mungkin x sempat abis kot... tawakal je la, harap2 tak blackout)
28). Pokok2 bunga telah dikeluarkan ke ruang yg berhujan
29).  Anak2 kucing, rabit, tikus dan sbgnya  jgn dikurung dlm rumah plak... meninggal la plak nanti.
30). Segala pintu telah dikunci dan alarm dipasang (jika ada).
31). Homework anak2 telah disiapkan.
32). Bawa beg sekolah mereka jika perlu
33). Nombor tepon jiran, pak guard jgn lupa simpan utk saat2 kecemasan.


Harap2 takde yg tertinggal.



6 comments:

  1. wahhh..jauh ke kg tu..
    slmt hari rye ye..
    jmput snggh blog sy..hehe
    http://rzillah.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. 34. Kuih untuk kg kita dan kg mertua
    35. Cenderamata untuk adik beradik (selalunya tudung, telekong, kain pelikat, kain batik.... klu nak bagi henbeg LV sebiji pun boleh gak... klu Mummy parah le nak bagi LV kat adik beradik sorang sebiji... 8 org tu...heheh. LV made in China boleh la....hahaha)

    ReplyDelete
    Replies
    1. sob sob sob..... taun ni kuih2 raya saya, tukang jual tu tak sempat antar..... huaaa.... sob sob sob.

      Boleh je nk bg LV sorang satu, tapi yg replica la.

      Delete
  3. mak aiiiii penat dan alertnya kena jadi mama kan fuhhh
    slmt hari raya in advance!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bila tengok anak2 happy, hilang segala penat Xila...

      S.Hari Raya utk Xila juga. :)

      Delete

Pasti anda terlalu terkesima kan baca entry saya ni
hingga malu2 nak tinggalkan komen.... hik hik...