Tuesday, September 17, 2013

Tentang Menantu Makan Hati, Sihir dan tudung

Don't lose hope.. 
We never know what tommorrow will bring..

Ulat yg hodoh pun akhirnya menjadi rerama yg cantik..
ini kan pula manusia  yg sudah dilahirkan sbg manusia..
mana la kita tau kan, mungkin esok menjanjikan sesuatu 
yg lebih indah dari hari ni... jd tak mo la  berputus harap...
hanya disebabkan doa2 yg belum termakbul..

*Tapi Makcik tak nak la jadi berudu, dah elok2 comel jadi katak pulak... XD


Itulah intro Makcik pada hari ni sbg menjawab segala message2 yg Makcik terima dari kengkawan....ada yg mengadu masalah rumahtangga, ada yg mengadu kena sihir, ada yg bergaduh ngan mak mentua.. haih... mcm2 masalah selagi bernama manusia.


Oleh kerana Makcik bakal busy jap lg ni.... (boss Makcik mintak siapkan malam ni jugak)... mmg takde masa la Makcik nak balas msg korang, apa tah lg dgn hp Makcik yg cikai ni... malas Makcik nk menaip kat sana.. jadi Makcik tulis je la kat sini semuanya ye...


Tentang kwn Makcik yg bergaduh ngan Mak Mentua tu... (Mak mentua dia ckp dia hodoh, mcm pompuan anak 14, lalu dijaja namanya seantero kg)... kah kah kah.... kelakau la kau ni, setakat fizikal yg dihina, tak usah la bersedih ati sgt... lain la klu dia kata kau menantu pemalas ke...  cuba kau contohi macam Dayang Senandung,  tabaaaaah je dia walaupun itam dihina2, membelah kayu api lagi, basuh kain pakai tangan...




Ye Puan2.......... hidup mesti tabah.  Takat mana saja la Mak2 Mentua zmn skrg klu mendera menantu pun.... takde la sehebat mentua zmn dulu kena menoreh getah bagai, membasuh kat sungai.  Sementelaah pula beliau kata, semua biras dia pun dilayan sebegitu... ok le tu, lain la klu kau sensorang yg dibuat cam hamba abdi.  Senyum je la sudah!.



Yg pasal kwn Makcik yg kena sihir tu....  kena bykkan membaca Surah Al-Baqarah, mkn kurma Ajwa (kau carik la dkt Plaza Kotaraya kot ada jual... dulu2 la.. skrg ni Makcik dah lama tak gi Kotaraya).    Entah la, pelik Makcik dgn manusia2 durjana ni.... cam dah tak ingat mati je gamaknya.



Alamak!.   Boss Makcik dah jeling2 la... baik Makcik siapkan keja Makcik... ok la...... chau!!.   Tapi nak kongsikan beberapa gambar yg disnap masa dating siang tadi..


Mari me"mantel"kan diri dgn gambar2 makanan. 


Manhattan...  






Lepas  nyoping barang dapur, IRP kata dia masih lapar lagi... makan pulak kat Delifrance....  puding roti je.




Gambar ni khas ditujukan buat COMEI... yg nak tengok tudung Makcik.   Tudung yg ni Makcik tak beli on9, sebaliknya gi Butik Fareeda kat BP.




8 comments:

  1. sedappp..terus lapar pagi2 ni..
    saperlah jahat menyihir bagai tu...
    haihhh..tak takot mati la tu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jgn dah nazak nanti susah nak mati then baru sibuk2 mintak maaf..... sudah.

      Delete
  2. entahnya..tp ulat yg hodoh tu acapkali ditemui di laman rumah sedang menguyah mesra daun kunyit koi. nyah kai ulat!

    **lawa tudung kak sam, preedah?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nafisa - I dah lama tak jumpa ulat hodoh itu.

      T.kasih. Ha'ah Paridah... Cik Abg belanja kali ni.

      Delete
  3. btl la miss mirror, zmn skrg org sukaaa btl sihir mensihir ni, klu dlu tgk dlm tv skrg dpt dgr dr pglmn dr member sendiri...huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Org tak kuat iman cenggitu la Beta Kupu. Sekali "hantu"nya makan tuan baru dia tau... kah3.

      Delete
  4. wow bp skrg dah ada fareeda ke??? bagus2

    tu la zaman makin maju tapi minda kita ni masih x maju2 lagi... kalau x puas hati kan senang ckp terus terang x yah la nak sindir2 nak sihir2....

    kadang2 x fahamkan apa yg buat dia org ni mcm tu... nak kata x de agama... ada... belajar agama tingi2... bkn x tau dosa pahala.. ermmm.... tu la manusia..

    nauzubillah... jauhkan la kita2 ni dari buat benda2 syirik ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah ada.... meh la balik BP nt kita nyoping kat sana dgn geng "kangenchat".

      Nauzubillah la kan Mei........ Moga2 insan2 yg tersebut bertaubat nasuha dan memohon kemaafan kpd yg menjadi mangsa, dosa dgn manusia... hanya manusia yg dpt ampunkan... kang jenuh pulak nak cari kat akhirat semata2 nak mintak maaf.

      Delete

Pasti anda terlalu terkesima kan baca entry saya ni
hingga malu2 nak tinggalkan komen.... hik hik...