Saturday, September 28, 2013

Menghiburkan Hati Di Hari Minggu

Program hari ni............... merayau ke kg2 orang..
(maksud ai menyusur jalan2 kampung)..
tengok parit2, tengok jambatan2...
tengok rumah2 papan, tengok kebun2, 
tengok monyet2...
semua tu memberikan ketenangan jiwa 
yg sukar digambarkan..

Dah puas ngendap rumah orang...
kami ke Muar pulak...... vroommmm!!!!









Sebelum ke Mesjid ni, kitorang makan Mee Bandung Muar yg kat  tepi sungai tu... 
pastu melepak kat Tanjung Mas.







Oh itu mestilah Nyett!!.   Tak kenal ke... kan Kak Mirror ni blogger tegar!.   Ahaks...!! :P.   Jgn lupa jenguk belog ahkak tau nanti!!.





takde mana lah nak ngences.... kita pun beli jugak Mee Sanggul marbles ni!!. Cuma Kak Mirror heran.. sedap ke makan kat tepi Tong Sampah tu??.  Tak senonoh tau kau ni!




Suka tengok Mak Mentua happy jalan arini..



Mudah2an Emak terus happy.... aamiin.



*sebut pasal Muar, Berita Harian 28 Sep 2013 melaporkan... 50 pelajar MRSM Muar diserang hesteria.   Hesteria???.    Moga cepat sembuh hendaknya.

4 comments:

  1. Nak sikit mee sanggul..dah lama tak makan... syoknya jalan tu...mesti ramai orang di tanjung mas tadi kan?

    Aalhamdulillah senang hati mak bila ada anak cucu teman jalan2

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aisy, I pun dah balik ni teringat2 balik mee sanggul Tg Mas yg ranggup tu, nyesal tadi tak tapau bwk balik.

      Mmg ramai org kat Tg Mas arini..

      Delete
  2. mi sanggul dgn mi siput sama tak? yg goreng cam keropok pastu makan dgn sambal tumis tu eh??

    ReplyDelete

Pasti anda terlalu terkesima kan baca entry saya ni
hingga malu2 nak tinggalkan komen.... hik hik...