Wednesday, October 16, 2013

Di Desa Kasihku Tertumpah

Saujana mata memandang
Kehijauan sawah terbentang
Dengan sungai mengalir
Perahu nelayan keliling

Pepohon melambai-lambai
Beburung terbang berkicau riang
Di sini kasih tertumpah
Indahnya bumi bertuah

Malangnya di sana sini
Hanya ayah tua yang bekerja
Ibunda di rumah menanti
Anak muda ke kota

Hibanya rasa di hati
Teman dan rakanku menghilang diri
Kekasihku turut tergoda
Tinggalkanku di desa

Walaupun hidup sendiri
Kesepian tak ku hiraukan
Sungguh ku tak mengendah
Di desa kasihku tertumpah

Pulanglah bila bercuti
Ketenangan  desaku menanti
Saksikanlah sungguhlah daku
Yang setia menunggumu





Perigi Puteri Hang Mirror.. :D
ko ada???!














.
*Postpone kejap balik JB sebab semalam Mak Mentua tetiba tak sihat... 
*tadi antar budak berdua (Qistina & Shashal) tu gi Klinik Gigi- terjumpa Cikgu Nora Hj Salleh (cikgu B.I masa sekolah rendah).... seronoknyaa!!.   Berborak sakan  Sempat juga snap gambo tapi dlm hp IRP.   
*Hati berbunga2 sbb dah menang satu peraduan anjuran sebuah Butik. Alhamdulillah.... ada jugak org sudi nak "memenangkan" Makcik!.   
*Ok lah......... nak packing!.  Jap lagi nak balik JB dah.


4 comments:

  1. MM...mula tadi ingatkan MM bersajak...lagu DJ Dave rupanya..he he... bestnye MM menang peraduan :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. ZZ - Hehe....Saya tak pandai mengarang sajak.

      *Saya pun tak sangka boleh menang. Alhamdulillah.

      Delete
  2. la lagu ke, mati2 ingat tu hasil nukilan miss mirror kannnn...hahah
    dpt hadiah ape tu, untunglaaaaa ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bk - Lagu DJ Dave la Yang..... :).
      Present tudung!.

      Delete

Pasti anda terlalu terkesima kan baca entry saya ni
hingga malu2 nak tinggalkan komen.... hik hik...