Wednesday, October 30, 2013

"Ustazah" nak cerita ni..... bacalah..

As long as we're breathing, we still have the chance for a better and happier life...

BUT..... imagine if we're already dead......


pix credit to :  Diana Amir


"To Allah we belong and to Him we shall return"


Reported by Anas ibn Malik (RA): I heard Allah’s Messenger said: 

"Allah, the Blessed and Exalted said: Oh son of Adam, as long as you pray to Me and place hope in Me, I will forgive you no matter how much it is against you, never mind. Oh son of Adam, if your sins reach the borders of the sky and you seek forgiveness from Me, I will forgive you, never mind. Oh son of Adam, if you come to Me with sins as many as fill the earth and you meet Me with the earthful but without polytheism then I will come to you with as much forgiveness."



CARA KAWAN AI MENGHILANGKAN MINAT BELI HANDBAG...

** Semalam call x-classmate (setelah berbulan tak dgr khabar berita),  terharu mendengar penghijrahannya.. jelous pun ada...  owh!. bestnya dia...  bila tah aku ni??.

"Sam.... aku skrg dah pakai stokin..."


"really?.   Alhamdulillah... untungnya suami kau!!"  terkesima kejap ai di senja nan hening... sbb dia ni dulu pun "sekapal" ngan ai ni..... biasa la... "hot stuff" kat sekolah la katakan (dia tu la, bukan ai)... 



"Kita dah tua la Sam..."

"Ya... mmg kita dah tua  R... kengkawan kita pun dah ramai yg sakit2... "  2, 3 hari ni mmg ai dibayangi kerisauan terhadap classmate kami yg didiagnose kanser pankreas tahap 4....  moga  beliau cepat sembuh.   Insaf sebenarnya bila dgr kengkawan sana sini sakit.


"Sejak berhijrah ni  aku jadi tenang Sam... dah takde la teringin nak beli itu ini, nak beli handbag mahal2 mcm dulu2".   HANDBAG????.    Wow!.  Untung somi dpt bini cenggini.   



"Boleh Puan ceritakan bagaimana penghijrahan Puan itu bermula?".  Cehh saja ai berdrama dlm tepon.. kengkonon reporter melodi.. kekeke...


"Bykkan dengar ceramah, kurangkan baca gossip retis... itu yg aku buat Sam" 

"Kalau solat malam, solat la kat bilik anak Sam...  nanti aura2 tu akan terturun pada anak kita .... alhamdulillah la, skrg anak aku pun dah sama2 berhijrah bila tengok aku mcm ni..".     

 

Oh I see....  Ok.. noted.   Alhamdulillah... moga terus istiqamah.







2 comments:

  1. Pengajaran yang baik... alhamdulillah utk rakan tu..semoga dia bahagia dengan perubahan yang ada....

    ReplyDelete

Pasti anda terlalu terkesima kan baca entry saya ni
hingga malu2 nak tinggalkan komen.... hik hik...