Wednesday, January 15, 2014

Take It Easy...

Never tell your problem with anyone...
20% don't care... and the other
80% are glad you have them....


hmmmmmmmmmmmm...... kan?.   Betul tau!.  Ai tak tipu.  Cerita problem ngan ai takpe... jgn cerita ngan org .  Ingat!.   Kekeke..





Ada ke org yg tak pandai masak pindang?.
Jika ada (mana la tau kan.... kalau2)..... meh ai tunjuk ajar cara masak ikan pindang cara termalas di dunia.  Gerenti tak penat dan membuang masa.   Ai tak suka membuang masa di dapur... byk lagi benda lain yg lebih berfaedah utk dibuat dari berlama2 depan sinki... ceh3.  Selagi boleh short cut.... kita short cut ye adik2.


1).   Bersihkan ikan.
2).   Potongkan bwng besar 2 ulas, 2 ulas bwng putih, 1 ulas bwng merah (suka ati.... klu nak jimat xyah bubuh pun xpe). Halia 1 inci - hiris. Cili padi dihiris.
3).   Masukkan air dlm periuk.
4).   Campakkan kesemua bhn2.
5).   Campakkan air asam jawa (asam keping pun boleh).
6).   Bubuh garam, perasa + serbuk kunyit.
7).   Masukkan ikan.
8).   Didihkan....... SIAP!!!!.





8 comments:

  1. sedapnya..ajak le knor sekali..

    ReplyDelete
  2. betul MM, kadang2 ada jugak yg bila dgr masalah kiter tu, diorg pulak jadi tukang menyebarkan maklumat...haihhh...baik duduk diam2 jaa, berdoa pada Allah SWT agar masalah kita senang nak diatasi..
    aminn..

    MM, sedap lah sambal bilis tu..kekekeke

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan Linda..... baik kita diam2 baca "Robbi Yassir Walla Tu Assir...".

      Delete
  3. ooo...kita panggil singgang ni...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oic.... kalau yg singgang, kita kat sini tumiskan bahan2, yg cuma campak2 rebus ni kita panggil pindang.

      Delete
  4. Assalamualaikum..Singgah dari GA yg sama.Jemput singgah ke blog :)


    https://play.google.com/store/apps/developer?id=Kastari+Sentra

    ReplyDelete
  5. alaa..sy tak suka makan lauk pindang...tatau la nape...dari dulu lg

    ReplyDelete

Pasti anda terlalu terkesima kan baca entry saya ni
hingga malu2 nak tinggalkan komen.... hik hik...