Tuesday, April 29, 2014

Tip Mencegah Kecurangan Isteri

Ramai lelaki (kecuali suamiku.... ceh sapa lagi nak puji somi sendiri kan?  Kalau bukan isteri).   Ya ramai lelaki kat Malaysia ni  yang terlepas pandang satu benda penting ini. Maka itulah Ahkak up entry ini supaya menjadi renungan kaum2 Adam di luar sana.


Ahkak nampak korang selalu google tajuk "punca2 isteri curang" kat belog ahkak.    Jgn nak tipu!!. Curangkah isterimu?.   Kenapa dan mengapa?





Satu je benda yg ko perlu buat Dik utk menghalang kecurangan itu...  hargai isterimu. Hargai!!.  Wanita tak mintak byk dlm hidupnya... dia hanya perlukan kasih sayang dan perhatian.  Kalau ko hadiahkan dia tudung selai kat pasar malam pun dia dah cukup happpy!!. Tapi seandainya kau terus wat dekkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk je.... langsung tak pernah suprisekan dia apa2 selama kau kawin, dia akn bermonolog dlm hati dik...  syaitan akan menghasut2 hatinya. Plak tu kat opis, galak plak kengkawan kiri kanan bercerita sesama sendiri si puan A somi hadiahkan tempayan, si B, somi hadiahkan lemari buruk... isteri mana hati tak berdendang Dik Boy... pasti secoet dua tu ada.

                       
Dpd dia tak terkenang bopren lama.... tak pepasal  tergoogle nama bopren lama... lalu TERfren secara tak sengaja... lalu syaitan pun memainkan peranannya. Awas tu Dik ye.    "Prevention is better than cure.".. kata grandma Ahkak.  

Ingat tau pesan ahkak ni.... birthday wife you nanti... hadiahkan dia  sebijik ais krim goreng  pun jadik la.  Ikut la kemampuan diri.  Pasti dia akan happy hingga mengalir air mata.

Last but not least.... suruh dia baca entry sebelum ni... TEMUDUGA KE SYURGA  biar dia ingsaf sikit.  :P


p/s :   Dinukil dari kisah benar seorang wanita yg korang tak kenal... ambil la pengajarannya ye Dik Boy..

No comments:

Post a Comment

Pasti anda terlalu terkesima kan baca entry saya ni
hingga malu2 nak tinggalkan komen.... hik hik...