Tuesday, May 13, 2014

Wanita Cantik Nasibnya Malang? - Part II

Tetiba dah part II??.  Part I?.   Hmmm sbb tajuk ni dah pernah aku guna masa aku mula2 blogging dulu..  masa tu nak merungkai satu misteri (sila la godeh2 sendiri entry2 silamku kalau rajin).


Kini aku buat semula tajuk ni sbb..
tempohari terbaca teman2 bloggerku menulis...
(teman2??. Ye... maksudnya penulis adalah terdiri lebih dari seorang
dan lebih dari 1 belog yg kubaca)tentang rahsia seorang lelaki...Tentang..... kenapa wanita secantik bidadari masih
suami tak sayang lagi...
ADAKAH KERANA WANITA CANTIK NASIBNYA MALANG??!!
**  aku terbaca ttg itu  di belog Kak Yatie : akakdisebalik pintu... satu lg blogger tak ingat nama..

Rahsianya hanya lelaki yg tahu..dan mujur beliau2 tersebut telah memberitahu..
silalah berterima kasih pula padaku... 
kerana kini kau pula  ingin ku beritahu


Apakah rahsianya???.


(drumroll)

?


?

?

(gendang trumpet ala2 filem2 P.RAMLEE plak...)


?

?

Pssstt..... rahsianya ialah...

"enggan 18sx..... dan enggan menemani makan"
sebab..

"Lelaki tak ditemani makan, makannya akan ditemani syaitan"...kata blogger2 itu... 


Ha!!.  Ya ker???!!! Astagfirllahalazimmm!!.  
(kengkonon buat2 terkejut plak aku).
Macam la kau tak ingat Sam...  
masa kau  jln terkedek2 sensorang kat corridor sekolah satu waktu dahulu.. macam nak mintak dingorat  lagaknya masa tu..
hingga kakak seniormu pun menegur..

"Sam  jgn jalan sensorang, nanti ditemani syaitan".


Ya aku ingat... sampai skrg aku ingat pesanan itu.
Logik bah tu...  mmg logik sgt... 
Memang HARUS kalau somi yg makan sensorang pun akan ditemani syaitan..
plak isteri busy main FB..  (but not me la kannn.... ahaksssss).
"It's not me... it's no my... family.... what's in your head... in your head...
zombie... zombie..."  (tetiba ternyanyi lagu Zombie plak).


Angkara berseorangan makan itu... MAKA....
"Mak Limah kubur" pun dgn rela hati take over ... 
menaguk di air keruh dah memang tugasan dia...
menebeng kat tepi telinga somi bermadah pujangga..


"psstt..... awek tadi tu lebih cun la dari bini kau bro... ce ko wassap dia
ajak keluar makan..  bukan sedap pun bini ko masak"
bisik "Mak Limah" berkali2 tanpa henti
dari sehari ke sehari..
akhirnya cinta bertukar BENCI!!









Begitulah ceritanyaaa....

TAMAT...



RAHSIA WANITA PULA...


lepat labuku...


Baiklah... 
itu kisah  rahsia lelaki..
Inginkah wahai lelaki... 
ku ingin memberitahu kau pula
rahsia seorang isteri?.
Rahsia supaya isteri semakin rajin memasak?.



Tak susah..
Kau hanya perlu terus puji dan memuji..

"Amboiii sedapnya isteri abang masak hari ni!!".

Pastikan lontaran vokal haruslah mantop..
Memek muka harus synchronize dgn dialog..
Inshaallah... esok2 dia akan rajin masak tak stop2..







older post :   RAHSIA KECANTIKAN GADIS-GADIS 80an


2 comments:

  1. Pernah juga bincang topik ni group wassap masa erra fazira baru berpisah dgn engku emran. Terlalu cantik pun bahaya...sederhana cukupla kata teman teman.

    ReplyDelete

Pasti anda terlalu terkesima kan baca entry saya ni
hingga malu2 nak tinggalkan komen.... hik hik...