Tuesday, June 17, 2014

Kerana DUNIA ini SANGAT ADIL

Ada org tak berpasangan, tapi memiliki keluarga yg harmoni..
Ada yg memiliki harta yg byk.... tapi sebatang kara..
Ada org yg miskin..... tapi memiliki pasangan yg setia

Ada org tak mampu beli tudung yg cantik... 
tapi punya paras yg cantik.. begitu pula sebaliknya..
Ada org tak mampu beli cleanser yg hebat2..
tapi punya wajah yg mulus gebu
Ada yg duit berkoyan2...asyik turun naik SPA 
tapi rupa tetap jugak mcm tu..

Ada org ilmu secoet... tapi adab sebukit

Ada org ilmu sebukit.... tapi adap sopan secoet...

Ya... dunia ini sangat Adil!. Subhanallah!
Jadi.... tok sah la nak rendah2 diri sangat wahai sahabatku itu...
Jgn la inferiority complex  sehingga meminggirkan diri... 
jd shopping complex takpe (bleh aku nyoping2)  
TAPI jgn jd  inferiority complex..... sedih aku mendengarnya..

Sesungguhnya kita ni semua sama sahaja..
hanya TAKWA yang membezakan antara kita....
Kejayaan sebenar adalah di "alam sana".






Untuk menambah keyakinan hidangan meja makan anda, belilah pinggan mangkuk berprestij ni...  pasti makanan anda jadi semakin berseri2 dengan CORELLE!!.   Wassap me tau..  0143832069.











4 comments:

  1. Haha.. ayat2 terakhir tu menjadikan lawak pula entry ni. Tapi insya Allah faham apa maksud Sam ni.

    Allah memang adil.
    Walaupun tak banyak gaji tapi ada yang banyak simpanan
    Walaupun ada yang bergaji biasa tapi ada banyak tudung mahal
    Ada yang nampak biasa tapi tabungan berkepuk kepuk
    ada yang takla banyak tabungan tapi dah banyak merantau ke tempat orang
    adil ya..
    U want it, u work for it
    .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ayat terakhir?. Corelle tu?. Oh itu stock clearance... Sapa2 nak hilangkan rasa "inferiority complex" dlm diri...gunalah CORELLE.. pasti keyakinan terserlah.... kekeke IKLAN!.

      Delete
  2. knor dh lama tak beli mangkuk gini..faktor ketuaan kut...

    ReplyDelete
    Replies
    1. BIla kita memakai mangkuk gini... secara tak langsung perasaan "ketuaan" itu akan bertukar jd kemudaan KNor... haha..

      Delete

Pasti anda terlalu terkesima kan baca entry saya ni
hingga malu2 nak tinggalkan komen.... hik hik...