Sunday, June 1, 2014

Party Pinggan Mangkuk Di Kampung

Dah  lama tak bercampur masyarakat..
tetiba semalam MIL ajak pegi Yassin rumah jiran beliau..
Maka kukorbankan sehelai baju rayaku yg 
belum ternoda itu  utk menghadiri
majlis ... haha..
sbb  itu je baju kurung yg ada dlm luggage...
Tak kan aku nak gi Yassin berseluar jeans..
kang menconteng arang kat muka mentua plak... 

,

*moral of the story... kalau dah tau nak balik kg... 
sila bwk baju kurung lebih2..



rumah jiran..





Sempat berjualan CORELLE di kg..
Customer aku, lebih arif plak
pasal Corelle mengcorelle dari
aku sendiri... hehe.. Makcik tak kisah!


Menurutnya, beliau memilih Corelle Aussie (made in USA)
ni sbb ianya berbeza dgn Corelle dari **********... (emmm
tak mo la sebut nama tempat).. beza dari
segi ketebalan dan keperkasaannya...


Bunyi dentingan pinggan pun berbeza.. 

 (siap buat demo... "ting2" kat
2 pinggan yg berlainan asal usul lagik....).
Lain2 keistimewaan... lupa plak aku.. sbb pjg sgt dia bercerita.
Dan aku tak de bawak kertas utk ambik dictation.

Oo alkisah.   Beberapa  point di situ ye puan2.
Kalau nak tau....  silalah membeli sendiri ye...
Dah cukup murah dah ni Makcik bagi rega..
Talian hayat masih dibuka :   wassap :  0143832069
Selagi stok masih ada.
Kalau sold out jgn menangis... sbb kita pun tak
tau bila tah akan restok.  Entah2 taun depan...
Itu pun kalau panjang umur.


**sorry...gambo semua kurang berkualiti sbb aku pakai hp cikai je..

6 comments:

  1. Betul, lenkali bwa le bju kurung..mk mertua tk bg pinjam ker?...

    knor guna pinggan mangkok pree...beli colget dpt percuma pinggan..gitulh seterusnya kitaran hidup knor..
    kira mk cik tu berwawasan juga..ikut kemajuan...knor juga yg ketinggalan...hehe

    pinggan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. *bukan tak nk bg pinjam, Mak Mentua ai saiz badan 2 kali ganda dari ai KNor...
      *area perumahan tu mmg mostly pengguna Corelle yg tegar.

      Delete
  2. Sedap ke makan atas pinggan corelle..tanya che suami... :(

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sedappp............ sedap ketika membasuh pinggan sbb ringan je. Keja2 membasuh pinggan jadi lebih pantas berbanding guna pinggan biasa.

      Delete

Pasti anda terlalu terkesima kan baca entry saya ni
hingga malu2 nak tinggalkan komen.... hik hik...