Thursday, July 24, 2014

Menyempatkan Diri Berblog Walaupun Busy!


Assalamualaikum darling2 blog ini!!.


  • Jika kita menggembirakan orang lain, inshaallah... pasti kita juga akan gembira, kalau pun bukan skrg, mungkin suatu hari nanti.    Apatah lagi jika yg ingin kita gembirakan itu adalah suami kita.  Pasti imbalannya berlipat kali ganda.
  • Selalu niatkan dlm hati - berkahwin dgn niat UNTUK BERBAKTI.. orang berbakti tak akan rugi, biar cabarannya mungkin berliku.  Apa yg kita semai, itulah yg bakal kita tuai.  Aamiin.


You all rasa.... apa agaknya tajuk yg sesuai dgn kata2 "motibasi" aku ni.. dan utk siapa?.  (jawapannya di perenggan terakhir).. sbb aku nak paksa korang layan gambar2 ngarut aku  ni..





Mendobi segala baju2 raya.  



Blom sempat masukkan kuih raya dlm mangkuk pun...
Actually tgh  sibuk membasuh + mengemas rumah +  dan mcm2 lagi yg sukar diterjemahkan, pendek kata - situasi hari ni mmg tengah sibuk!.


SELAMAT HARI RAYA MAAF ZAHIR BATIN BUAT SEMUA PEMBACA2 BLOG INI..
Mohon Ampun dan Maaf andai sepanjang saya berblog, ada kata2 yg 
menyinggung perasaan..  



p/s :   Motivasi mukadimah tu utk anda yg "terpaksa" balik beraya rumah mentua pada tahun ini... kwang kwang kwang... 

8 comments:

  1. Ish pedasnya... hihi

    Mana gambar baju sam pulak?

    Apa pun selamat hati raya buat sam n famili ya.. moga lebih meriah suasana raya tahun ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. *Aisy - I pun rasa mcm pedas2 kat mulut ai ni... napa tah?. Hahaha...

      *Baju raya ai - nt dah pakai baru snap. :)

      *Thanks Aisy.. aamiin.. mudah2an meriah & riang ria kita semua.


      Delete
  2. Knor pun ucap juga, selamat hari raya yg bakal tiba ni,maaf ku pohon jika terkasar bicara..tanpaku sedar tau..
    jemput dtg rumah, kita raya rumah sendiri jer, mak mertua doke je..pg muncul, thg hari udah balik..tunjuk muka.

    Byk kuih nmpk, knor tart tulh satu2nya..

    MM raya dgn cikgu som ye...?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Knor..
      *T.kasih atas pelawaan.
      *Inshaallah pagi syawal selalunya akan jumpa Cikgu Som.

      Delete
  3. MM,
    Hany pun beraya rumah mertua dulu ni.hehe biasalah sistem giliran kena dipatuhi kannn. Hany dah gerak balik kampong pg ni.balik ganu dulu brbuka dgn mak. Esok baru gerak ke kelate.

    Hany mintak maaf byk2 ye MM. Selamat Hari Raya buat MM sekeluarga.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hany...
      *Hati2 di jlnraya.
      *Sama2...and thanks.

      Delete
  4. Terpaksa? Redha saja kalau beraya di rumah mertua.

    Selamat hari raya maaf zahir batin

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang kena didik hati dgn sikap redha dan berprasangka baik dgn Allah. Bila redha, Allah akan ganti dgn sejuta kebaikan.

      Delete

Pasti anda terlalu terkesima kan baca entry saya ni
hingga malu2 nak tinggalkan komen.... hik hik...