Tuesday, July 22, 2014

Seminggu Sebelum Syawal

"Aku ingin negaraku aman sentosa
sebagaimana amannya taman perumahanku ini...."


Mukadimah mcm ala2 patriotik gitew!!.






Hadiah raya untuk jiran tetangga -  bukan la apa sgt pun dlm tu...
sekadar ingatan tulus ikhlas sbg tanda 1 Malaysia..
Tahun depan... entah kan dpt bertemu lagi..
(ya la... kita pun tak tau sama ada umur kita sampai taun 
depan atau pun tak..)

Kita pun tak tau sama ada jiran kita masih jiran yg sama
atau ahlil kubur.. betul tak?.






Gubahan bunga yg Qistina janjikan telah pun berjaya disiapkannya..
Ada 2 buah pasu dia gubah sebenarnya.  Thanks Sayangku..   (kalau si kakak mmg tak minat benda2 gini).

Kesian... lepas menyiapkan keja2 menggubah tu... Mama tengok 
dia tido terbongkang...  kaki berbantal, kepala pulak kat ujung katil 
(tido terbalik), dah la  tak sempat bukak spek.  Insaf Mama tengok.





p/s :   Jenazah MH17 bakal diterbangkan esok utk proses pengecaman..  moga Allah permudahkan.





10 comments:

  1. Cepat masa berlalu kan. Tinggal 5 hari je lagi puasa kita..hadiah apa tu? Bagusnya jadi jiran sam ni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alah.... buah tangan biasa2 je Aisy.... tp ikhlas dari hati..
      sbg membalas hamper2 yg dorang bagi masa CNY & awal posa itu ari.

      Delete
  2. Nak jadi jiran MM jugak ;)

    Betol mm, kita tak tau umur kita ni kan entah sampai bila je kan. MM syukur jugak psl jenazah akn dibawa pulang tu dan kotak hitam diserahkan pd Malaysia kan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jom jd jiran ai!!.
      Alhamdulillah... bersyukur mendengar berita terkini ttg MH17 tu Hany.

      Delete
    2. Haha kena pindahlah kalau cmni kikiki ada x kosong kiri kanan depan belakang ke ;)

      Delete
    3. Hany - kalau kiri kanan mmg dah xde tapi rumah blakang ADA!!!. Itu ari dorang baru pindah... kekeke..

      Delete
  3. Post kt jiran sini juga ye..
    knor pun turun berjuang jika di izin

    ReplyDelete
    Replies
    1. Berjuang utk MH17 ke Gaza KNor?.
      Moga Allah permudahkan.

      Delete
  4. Amboih...muda remaja lagi dah pandai gubah bunga

    ReplyDelete
    Replies
    1. Doa2kan la ye Nafisa... moga minatnya terus berkembang.





      Delete

Pasti anda terlalu terkesima kan baca entry saya ni
hingga malu2 nak tinggalkan komen.... hik hik...