Monday, October 13, 2014

Banyak Duit, Berharta Tapi Hati Tak Pernah Tenang

Moga Allah permudahkan urusan anak2 Mama hari ni...
Moga anakandaku Qistina dapat menjawab kertas exam dengan cemerlang!.
Dapat markah THE BEST in the world!!.
Aaamiin...





Berkali2 dari semalam.. asyik berpesan benda yg sama..  Mama dengar pun naik boring..

"Mama.... tlg doakan Qistina tau!!".  50 kali ada agaknya.. termasuk tadi waktu melangkah keluar dari rumah.


Ye....  Mama doakan.   Moga Allah kabulkan doa Mama kau ni Nak oiiii.




Ok..  dengar video ni ye anak2....
Ceramah seorang ustaz yg benar2 menginsafkan
Yang baik jadikan teladan
Yang buruk jadikan sempadan.

  


gambar2 lelaki yg tertera dlm video ini hanyalah penonton ceramah tersebut.. bukan insan yg dimaksudkan ye.


Eh bleh bukak tak video ni?.   Mcm tak boleh je.   Apa taknya fwd dari wassap tros masuk ke dlm blog. Takde compress2.   haha... Sesuka je kau ni Sammm?.  

Kalau tak boleh, tak mengapa...  Mama sinopsiskan.   Kisah seorang insan yg hidupnya tak tenang.   Dah kaya, dilimpahi wang dan harta.... tapi  masih jugak ketenangan tak bertandang di hati. Gundah gulana silih berganti.


Beliau pun muhasabah la diri atas segala dosa.  Rupa2nya ada dosa dgn ibu..  17 tahun yg lampau dan dosa itu ibunya tak ampunkan.  Memang la tiap kali raya beliau memohon keampunan dari ibu.. rupa2nya di balik senyum tawa ibunya... masih ada terselit rasa terkilan.  Dia pernah berbuat onar.


"Maafkan saya Mak...  bla bla bla".  Itulah pintanya tiap kali syawal. Ibunya pun yes... aku maafkan kau Nak, tapi satu je rupa2nya yg masih ibu dia blom maafkan iaitu di mana dia ada TERlepas cakap, TERmenghina ibunya.   Rupa2nya itulah yg menjadi beban ketidak tenangan hidupnya selama ini.    


So, sapa2 ada rasa tak tenang dlm hidup, marilah audit2 diri...   Mohon kemaafan dengan orang tua.  Mohon dgn bersungguh2 sampai beliau maafkan.. moga ketenangan anda dpt dikembalikan.

Sekian.  TAMAT...







4 comments:

  1. Wah..kata mana ada papan macam ni? Terbaikla kata2 dia tu, memang tepat sekali kan?

    Memang takleh buka la video tu sam. Nak juga jenguk apa kisahnya..

    Tapi mujur ada sinopsis nya kat sini. Itulah kan, kalau ada apa2 kesalahan kita dengan mak memang menyebabkan hidup jadi tak tenang. Doa ibu ...kan.. moga kita ni takla buat benda yang menyakitka hati ibu kita.

    Terbaikla entry kali ni sam..penuh info..

    Good luck for ur daughter.. surely do her best today.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tq Aisy... doakan tau!
      Papan yg tulis wifi tu?. Kat alam maya je jumpa... Jom kita buat 1 utk umah kita.

      Delete
  2. Hehe doa ibu kan makbul.tu lah dipesan berkali kali tu mm ;). Bahagia kan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aamiin. Mintak2 mcm tu la Hany... apatah lg di saat hujan lebat begini. Tq.

      Delete

Pasti anda terlalu terkesima kan baca entry saya ni
hingga malu2 nak tinggalkan komen.... hik hik...